یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
فروش بی‌سابقه کتاب‌های مصور در بازار آمریکای شمالی

بر اساس آمارهای اعلام شده در آمریکای شمالی فروش کتاب‌های مصور در سال 2019 حدود 11درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، آخرین آمارهای منتشر شده از میزان فروش کتاب‌ در بازار کتاب آمریکا حاکی از رکوردشکنی فروش کتاب‌های مصور و گرافیکی دارد. بر اساس این آمارها فروش رمان‌های مصور و کمیک در سال 2019 به مبلغی در حدود یک میلیارد و 21 میلیون دلار رسیده است که در نوع خود عجیب است.
 
بر اساس آمارهای اعلام شده در آمریکای شمالی فروش کتاب‌های مصور در سال 2019 حدود 11درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است که این رقم در طول 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
 
بر اساس این گزارش به صورت تکفیکی میزان درآمد ناشران از طریق فروش رمان‌های مصور 765میلیون دلار بوده است که در این میان سهم کتاب‌های کمیک استریپ 355 میلیون دلار بوده است. ناشران با فروش کتاب‌های الکترونیک کمیک نیز توانستند نزدیک به 90میلیون دلار کسب کنند.
 
فروش کتاب‌های مصور از طریق کانال‌های مختلف مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب، خرده‌فروشان و سایت‌های اینترنتی دارای مقادیر مختلفی بوده است که رقم کلی بیش از یک میلیارد دلار بوده است.
 
«جان جکسون» مدیر فروشگاه‌های کمیک‌کرون (Comichron) یکی از مراکز فروش کتاب‌های مصور در آمریکا می‌گوید رقم فروش کتاب‌های مصور از سال‌های دهه 90 میلادی تا کنون بی‌سابقه بوده است و تا کنون میزان فروش این کتاب‌ها از یک میلیارد دلار تجاوز نکرده بود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها