جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
جایزه داستانی کتابخانه کنگره به یک سیاه‌پوست رسید

وایتهد نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی رمان پسران نیکل را در سال 2019 این رمان را منتشر کرد که به خاطر آن توانست جایزه معتبر پولیتزر و جایزه داستان سیاسی جرج اورول شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، «کولسون وایتهد» نویسنده رمان «پسرهای نیکل» توانست جایزه داستانی امسال کتابخانه کنگره آمریکا را کسب کند. این جایزه هر سال به بهترین داستان منتشر شده در کشور آمریکا اعطاء می‌شود.
 
وایتهد در سال 2019 این رمان را منتشر کرد که به خاطر آن توانست جایزه معتبر پولیتزر و جایزه داستان سیاسی جرج اورول شود. این نویسنده سیاه‌پوست 50ساله جوان‌ترین برنده تاریخ جوایز کنگره آمریکا محسوب می‌شود.
 
جایزه داستانی کتابخانه کنگره آمریکا در سال‌های گذشته به نویسندگان مشهوری مثل فیلیپ راث، دنیس جانسون، تونی موریسون و ... داده شده بود.
 
وایتهد در واکنش به خبر اعلام جایزه درباره رمانش با رسانه‌ها صحبت کرد و گفت: داستان اصلی این کتاب از زندگی او و دوستانش در خیابان‌های نیویورک الهام گرفته شده است. وی گفت: از این جایزه خوشحالم و امیدوارم یک کودک دیگری شبیه من وجود داشته باشد که کتابخانه کنگره به داستانش اهمیت داده و با اعطای جایزه به هنرمندان سیاه‌پوست بتواند داستان‌های دیگری را ایجاد کند.
 
وایتهد اخیراً در یک سلسله برنامه ویدیویی همراه «کلارا هایدن» کارمند کتابخانه کنگره درباره اتفاقات چندماه گذشته آمریکا و تظاهرات ضدنژادپرستی صحبت کرده بود.  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها