جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
اتوبوس مدرسه جادویی نویسنده‌اش را از دست داد

«جوانا کول» نویسنده مجموعه قصه‌های اتوبوس مدرسه جادویی در سن 75 سالگی در آپارتمانش در شهر نیویورک درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان‌پی‌ار، «جوانا کول» نویسنده مجموعه قصه‌های اتوبوس مدرسه جادویی در سن 75 سالگی در آپارتمانش در شهر نیویورک درگذشت.
 
سفرهای علمی یا اتوبوس مدرسه جادویی عنوان مجموعه داستان‌های علمی تخیلی برای کودکان است که کول آن را در سال 1986 نوشت ولی تا زمان فعلی نیز هنوز طرفداران بسیاری دارد. خبر مرگ نویسنده اتوبوس مدرسه را انتشارات اسکولاستیک ناشر این مجموعه داستانی اعلام کرد.
 
داستان اتوبوس مدرسه ماجرای سفرهای علمی دانش‌آموزان مدرسه‌ای است که معلم آنها خانم فریزل است. در سفرهای علمی تخیلی این کتاب دانش‌آموزان مدرسه به فضا سفر می‌کنند، از درون بدن انسان بازدید کرده و تمام مطالب علمی دیگر را به زبان ساده برای کودکان بازگو می‌کنند.
 
بنا به گفته انتشارات اسکولاستیک تا کنون 93 میلیون نسخه از این کتاب در بیش از 100 کشور جهان فروش رفته است. در هجده سال گذشته شبکه پی‌بی‌اس (PBS) از روی این کتاب انیمیشنی تهیه کرده است که هنوز هم در این شبکه نمایش داده می‌شود. در سال 2017 شبکه نتفلیکس هم نسخه‌ای جدید از این کتاب پخش کرده بود.
 
جوانا کول با نوشتن این کتاب توانست جوایز متعددی از جمله جایزه بنیادNEA  را کسب کند. کول در مصاحبه‌ای گفته بود شخصیت خانم فریزل را از معلم دوران مدرسه خود الهام گرفته بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها