شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
دادخواست انجمن نویسندگان آمازون علیه فروش کتاب‌های کپی !

نویسندگان خودنشر و ناشران کتاب‌های الکترونیک در آمازون طی دادخواستی به دادگاه فدرال شهر سیاتل آمریکا علیه کتابخانه‌های الکترونیک در این کشور شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سیتل‌تایمز، نویسندگان خودنشر و ناشران کتاب‌های الکترونیک در آمازون طی دادخواستی به دادگاه فدرال شهر سیاتل آمریکا علیه کتابخانه‌های الکترونیک در این کشور شکایت کردند.
 
در دادخواست نویسندگان و ناشران سایت آمازون ادعا شده است که کتابخانه‌ و کتابفروشی‌های آنلاین کتاب‌های بدون مجوز و کپی‌شده را در سایت‌های خود می‌فروشند. در این دادخواست گفته شده است که بسیاری از سایت‌ها و منابع خارجی مستقر در آمریکا اقدام به فروش غیرقانونی کتاب‌ها می‌کنند.
 
در دادخواست نویسندگان آمازون بیشترین اسمی که به چشم می‌‌خورد شرکت اوکراین کیس (KISS) است که با راه‌اندازی سایت‌های فروش کتاب مثل kissly.net اقدام به فروش کتاب‌های الکترونیک بدون مجوز می‌کنند.
 
گفته شده کتاب‌های فروخته شده دارای تخفیف‌های قابل توجهی است که خوانندگان آمریکایی را برای خرید آنها تشویق می‌کند. آمازونی‌ها در دادخواست خود ادعا می‌کنند بسیاری از این کتاب‌های الکترونیک از کتاب‌های آنها کپی می‌شود.
 
در بین امضاکنندگان این دادخواست نویسندگان مشهوری مثل «جان گریشام»، «اسکات تورو» و «سیلویا دی» دیده می‌شود که همگی اعضای انجمن نویسندگان آمازون محسوب می‌شوند. در تنظیم دادخواست انتشارات رسمی آمازون و پنگوئن نیز همکاری داشتند.
 
«ماری روزنبرگ» مدیر اجرایی انجمن نویسندگان آمازون در اظهاراتی گفته است: کتابخانه‌هایی مثل کیس بدون پرداخت حقوق مولفین اقدام به کپی کردن کتاب‌ها و مطالب آنها می‌کنند و باید هرچه زودتر به این مسئله رسیدگی شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد با این شکایت مسئله دزدی ادبی در آمریکا به طور جدی‌تری از سوی مسئولان و ناشران پیگیری شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها