دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
افزایش سهم زنان در پست‌های مدیریتی صنعت کتاب بریتانیا

گزارش سالیانه اتحادیه ناشران بریتانیا اطلاعات جالبی درباره نیروی کار حال حاضر انتشاراتی‌های این کشور منتشر کرده است که نشان می‌دهد زنان در سال‌های اخیر فعالیت بیشتری نسبت به مردان در چاپ کتاب داشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، گزارش سالیانه اتحادیه ناشران بریتانیا اطلاعات جالبی درباره نیروی کار حال حاضر انتشاراتی‌های این کشور منتشر کرده است که نشان می‌دهد زنان در سال‌های اخیر فعالیت بیشتری نسبت به مردان در چاپ کتاب داشتند.
 
طبق آمارهای سال 2019 اتحادیه ناشران بریتانیا معلوم شده است که از بین 12702 نفر کارمند در صنعت چاپ بریتانیا حدود 55درصد از مدیران و کارمندان ارشد در این صنعت را زنان تشکیل می‌دهند. اتحادیه ناشران بریتانیا پیش از این تحقیقاتی منتشر کرده بود که نشان می‌داد زنان فعالیت بیشتری نسبت به مردان در صنعت چاپ این کشور دارند.
 
طبق آمارهای موجود بین سال‌های 2018 تا 2019 زنان در حال تصدی پست‌های مدیریتی در انتشارات و فروشگاه‌های کتاب هستند که گفته می‌شود این رقم در بین صنایع دیگر نیز تا حدودی قابل تعمیم است. گفته می‌شود در سال 2018 زنان 56درصد پست‌های مدیریتی را داشتند که این رقم در سال 2019 یک درصد بیشتر شده است.
 
اطلاعات به دست آمده توسط اتحادیه ناشران حاصل تحقیق میدانی و نظرسنجی از 57 سازمان انتشاراتی در این کشور است. گفته می‌شود روند صعودی اشغال پست‌های مدیریتی در انتشارات و فروشگاه‌های کتاب بین زنان همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال 2020 به مراتب بیشتر شود.
 
«استفن لاتینگا» رئیس اتحادیه ناشران درباره این آمار گفته است: این جای خوشحالی دارد که زنان فعالیت خوبی در عرصه نشر و چاپ کتاب در این کشور دارند. وی گفت: اعتقاد بر این است که ورود زنان به عرصه کتاب موجب تنوع عناوین و موضوعات کتاب‌ها خواهد شد.
 
به گفته لاتینگا در سال‌های گذشته ورود نژادهای متنوع و مهاجران رنگین پوست به عرصه کتاب و صنعت چاپ در بریتانیا تاثیر خوبی روی عناوین کتاب‌ها گذاشته است به طوری که در اعطای جوایز کتاب نیز تنوع نژادی فرهنگی مشاهده می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها