سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
جایزه کتاب بریتانیا بهترین ناشر و کتابفروش انگلیسی را معرفی کرد

هیئت داوران جایزه کتاب بریتانیا اسامی برندگان امسال خود را در حوزه‌های انتشارات و کتابفروشی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، هیئت داوران جایزه کتاب بریتانیا اسامی برندگان امسال خود را در حوزه‌های انتشاراتی و کتابفروشی اعلام کردند. انتشارات پن‌مک‌میلان ناشر کتاب‌های کودک به عنوان ناشر برتر و کتابفروشی واتراستون به عنوان بهترین کتابفروشی بریتانیا اعلام شدند.
 
«نوزی کراو» مالک کتابفروشی واترسون توانست جایزه بهترین کتابفروش بریتانیا را کسب کند درحالی که کتابفروش‌های دیگری مثل اوزبورن، بوکیش و مون‌لین نامزد دریافت این جایزه بودند. اسامی برندگان در یک مراسم مجازی اعلام شده است.
 
انتشارات پن‌مک‌میلان ناشر کتاب‌های کودکان در واقع بخشی از شعبه انتشارات مک‌میلان در بریتانیا محسوب می‌شود. هیئت داوران اعلام کرده است که این انتشارات در سال گذشته توانسته با روش‌های خلاقانه فروش خود را تا سه برابر افزایش دهد.
 
هیئت داوران درباره کتابفروشی واتراستون نیز گفتند این جایزه به این خاطر به این کتابفروشی داده شده است که از جمله معدود کتابفروشی‌هایی بود که توانست در دوران قرنطینه و شیوع کرونا خدمات خود را از طریق فضای مجازی ادامه دهد.
 
جایزه کتاب بریتانیا که در سال‌های گذشته به جایزه کتاب ملی بریتانیا نیز شهرت داشت اولین بار در سال 1990 تاسیس شد و از بهترین نویسندگان و کتاب‌های منتشر شده در بریتانیا تقدیر می‌کند. از سال 2005 تا کنون جایزه کتاب بریتانیا بهترین انتشارات و کتابفروشی‌های این کشور را نیز معرفی می‌کند.
 
 در سال 2005 جایزه مذکور با عنوان جایزه صنعت کتاب بریتانیا به ناشران و کتابفروشان اعطاء می‌شد ولی بعداً مسئولان تصمیم گرفتند این جایزه را تحت عنوان کتاب بریتانیا ارائه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها