دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
فروش کتاب‌های درسی راه‌حل ادامه تحصیل در آمریکا

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان دانشگاهی در آمریکا بیشتر دانشجویان در این کشور مجبور هستند برای تامین هزینه‌های تحصیلی کتاب‌های درسی خود را بفروشند .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سیگنال، طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان دانشگاهی در آمریکا بیشتر دانشجویان در این کشور مجبور هستند برای تامین هزینه‌های تحصیلی خود کتاب‌های درسی خود را بفروشند که البته به گفته مسئولان آکادمیک راه‌حل مناسبی برای درآمدزایی و ادامه تحصیل است.
 
طبق آمارهای ارائه شده توسط کالج بورد (college board) ، یک موسسه تحقیقاتی غیردولتی در زمینه کتاب‌های درسی معلوم شده است که به طور متوسط دانشجویان آمریکایی دوره لیسانس سالانه بیش از 1200دلار از راه فروش کتاب‌های درسی درآمد کسب می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های ترم‌های آینده خود را تامین کنند.
 
بر اساس گزارش این موسسه بیشتر دانشجویان آمریکایی کتاب‌های درسی خود را از کتابخانه‌ها به امانت می‌گیرند ولی آنهایی که هم این کتاب‌ها را خریداری می‌کنند در ترم بعد از طریق فروش آنها هزینه تحصیل ترم آینده را تامین می‌کنند. به گفته انجمن ملی کتابفروشان دانشگاهی (NACS) نیز بیشتر دانشجویان کتاب‌های خود را به امانت می‌گیرند.
 
این انجمن در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که سال گذشته نزدیک به 83درصد از دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه‌های آمریکا حداقل یک کتاب درسی خریداری کرده و بقیه را به امانت گرفتند.
 
دانشگاه دولتی جورجیا نیز آمار جالب توجهی درباره این موضوع ارائه کرده است. بسیاری از فروشندگان کتاب‌های درسی همان کتابفروشی‌های رسمی دانشگاه‌ها هستند که به طور رسمی کتاب‌ها را از دانشجویان خریداری می‌کنند و در اختیار دانشجویان دیگر قرار می‌دهند. کتابفروشی این دانشگاه یکی از منابع اصلی فروش کتاب‌های درسی دست‌دوم در آمریکا محسوب می‌شود.
 
یکی از مسئولان کتابفروشی دانشگاه جورجیا می‌گوید روند خرید کتاب‌های درسی از دانشجویان بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌های تعیین شده در اکثر فروشگاه‌های آنلاین کتاب مثل آمازون و بوک‌فایندر (BookFinder) است. کتاب درسی ارائه شده بر اساس ظاهر و قابلیت استفاده مجدد ارزش‌گذاری شده و پول آن به دانشجو پرداخت می‌شود.
 
بسیاری از دانشجویان آمریکایی با این روش توانسته‌اند تحصیل خود را با توجه به هزینه‌های بالای دانشگاه‌های این کشور ادامه دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها