دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
مردم بریتانیا در قرنطینه چه کتاب‌هایی امانت گرفتند

کتابخانه ملی بریتانیا در گزارشی اعلام کرده است که در ایام قرنطینه و قبل از آن تعداد کتاب‌های الکترونیک به امانت گرفته شده بیشترین نرخ را در یک دهه گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بریتیش لایبرری، کتابخانه ملی بریتانیا در گزارشی اعلام کرده است که در ایام قرنطینه و قبل از آن تعداد کتاب‌های الکترونیک به امانت گرفته شده بیشترین نرخ را در یک دهه گذشته داشته است. کتابخانه بریتانیا می‌گوید بیشترین تعداد کتاب‌های به امانت گرفته شده اواخر سال 2019 بوده است.
 
بر اساس این گزارش در ایام قرنطینه و شیوع ویروس کرونا بیشتر کتاب‌های الکترونیک این کتابخانه به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده شد ولی قبل از آن نیز میزان کتاب‌های الکترونیک به امانت گرفته شده در طول سال‌های گذشته یک رکورد ثبت کرد.
 
بر اساس داده‌های منتشر شده در این گزارش آماری در دوران قرنطینه و به خصوص سه هفته اعلام رسمی قرنطینه در انگلیس، تعداد فعالیت کاربران برای امانت کتاب‌های الکترونیک 358درصد نسبت به دوره قبل از شیوع کرونا افزایش داشت.
 
کتابخانه ملی بریتانیا همچنین آماری از بیشترین کتاب‌های به امانت گرفته شده توسط کاربران این کتابخانه منتشر کرده است که شامل هر سه نوع کتاب چاپی، الکترونیک و صوتی می‌شود. جیمز پترسون نویسنده انگلیسی در صدر نویسندگانی قرار دارد که کتاب‌های او به امانت گرفته شده است.
 
روالد دال نویسنده داستان‌ چارلی و کارخانه شکلات سازی، لی چایلد، دانیل استیل، دیوید ویلیامز، جولیا دونالدسون و آدام بلید از جمله نویسندگانی هستند که در لیست کتابخانه بریتانیا به چشم می‌خورند. مسئولان کتابخانه می‌گویند مردم در دوران قرنطینه بیشتر کتاب‌های این نویسندگان را به امانت گرفتند.
 
نکته جالب این است که در لیست منتشر شده کتابخانه بریتانیا اسمی از نویسندگان مشهوری مثل رولینگ نویسنده داستان‌های هری‌پاتر دیده نمی‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها