شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
گل‌های آفتابگردان استانبول نیز اینترنتی برگزار می‌شود

ویروس کرونا یکی از دیگر از رویدادهای ادبی در سراسر جهان را به فضای مجازی هدایت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، ویروس کرونا یکی از دیگر از رویدادهای ادبی در سراسر جهان را به فضای مجازی هدایت کرد. نرمین مالوغلو مسئول روابط عمومی فستیوال ادبی گل‌های آفتابگردان استانبول (ITEF) اعلام کرد امسال این جشنواره در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
 

فستیوال گل‌های آفتابگردان استانبول که به فستیوال بین‌المللی ادبیات استانبول نیز شهرت دارد، قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود. این فستیوال هر ساله در شهر استانبول برای گرامیداشت یاد و خاطره حمدی تانپینار رمان‌نویس مشهور ترک برگزار می‌شود.
 
هر ساله ده‌ها نویسنده از کشورهای مختلف دنیا در این رویداد ادبی حضور دارند. هدف این جشنواره تبادل فرهنگ های مختلف اروپایی است و تاکید بر اهمیت ادبیات ‏در بالابردن سطح آگاهی دارد. ‏ ‏
 
مالوغلو گفت: امسال ناشرانی به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی برای حضور در فستیوال ثبت‌نام کرده بودند که حالا قرار است کتاب‌های آنها و ترجمه‌های ترکی به صورت آنلاین به نمایش درآید. وی افزود: به نظر می‌رسد استقبال سال‌های گذشته نیز در فضای مجازی تکرار شود.
 
فستیوال ادبی گل‌های آفتابگردان استانبول اولین بار در سال 2009 میلادی با حضور 83 نویسنده از 32 کشور دنیا در این شهر برگزار شد که تا سال گذشته ادامه داشت.  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها