پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
ارسال کتاب برای کودکان با پهبادهای شرکت وینگ گوگل

کتابخانه عمومی ایالت ویرجینیا اعلام کرده قصد دارد با استفاده از پهبادهای خاصی کتاب‌های درسی و غیردرسی به کودکان دبستانی در قرنطینه برساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی‌ان‌ان، کتابخانه عمومی ایالت ویرجینیا اعلام کرده قصد دارد با استفاده از پهبادهای خاصی کتاب‌های درسی و غیردرسی به کودکان دبستانی در قرنطینه برساند. ایده اصلی این طرح توسط «کلی پاسیک» کتابدار کتابخانه مطرح شده است. این کتابدار مدرسه می‌گوید سرویس پهباد گوگل برای این کار بسیار مناسب است و در نظر دارد با استفاده از این سرویس کتاب‌های کودکان را تامین کند.
 
پاسیک در گفتگو با سی‌ان‌‌ان گفت: شغل اصلی من کتابدار مدارس بوده است و حالا با استفاده از سرویس گوگل ارسال کتاب برای کودکان دبستانی تنها کاری است که می‌توانم در این دوران بحرانی برای آنها انجام دهم. وینگ (wing) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گوگل برای رساندن محموله‌های سبک به دست مشتری‌هاست.
 
این شرکت در کشورهای آمریکا، استرالیا و فنلاند از سال 2014 تا کنون کالاهای سبک از جمله خواربار را به مناطق دور روستایی ارسال می‌کند. پاسیک اعتقاد دارد پهبادهای این شرکت برای رساندن کتاب به کودکان در اولویت قرار دارند.
 
وی گفت: پروژه ارسال کتاب برای کودکان از هفته گذشته آغاز شده است و تا کنون 35 کتاب برای کودکان مناطق دورافتاده ایالت ویریجینیا ارسال شده است. گفته می‌شود حدود 600 دانش‌آموز دبستانی در این ایالت در مناطق دورافتاده روستایی زندگی می‌کنند که قرار است با این سرویس کتاب دریافت کنند.
 
آلکسا دنت سخنگوی شرکت وینگ نیز از این پروژه اظهار خرسندی کرده و می‌گوید: ارسال کتاب برای کودکان یکی از افتخارات کاری این شرکت بوده است و امیدوار است در ایام قرنطینه این شرکت بتواند کمک زیادی به کودکان دبستان باشد. در طرح مذکور دانش‌آموزان کتاب‌های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت مدرسه خود به کتابخانه سفارش می‌دهند و شرکت با هزینه‌ای مشخص کتاب‌ها را ارسال می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها