جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
ایلان ماسک به شما می‌گوید چه کتاب‌هایی بخوانید

ایلان ماسک، مالک پروژه اسپیس ایکس پنج کتاب را برای علاقه‌مندان به مطالعه پیشنهاد می‌دهد. وی معتقد است؛ «ارباب حلقه‌ها» دیدگاهش را نسبت به‌ آینده شکل داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ایلان ماسک، فردی که چندی پیش یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های فضایی را عملیاتی کرد و چشم میلیون‌ها انسان در روز و ساعتی خاص شاهد این عملیات بود.
 
گفتنی است؛ پس از تقریبا دو دهه تلاش، اسپیس‌ایکس شرکت هوافضای ایلان ماسک با موفقیت دو انسان را به مدار زمین فرستاد و عصر تازه‌ای از پروازهای فضایی انسانی را در ایالات متحده و جهان آغاز کرد. این پرواز، نخستین پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا را پس از تقریبا یک‌ دهه رقم زد و اسپیس‌ایکس اکنون به نخستین شرکتی تبدیل شده است که با وسیله‌ی نقلیه‌ای خصوصی، انسان را به فضا حمل می‌کند.
 
به همین مناسبت کتابخانه عمومی شیکاگو در لیستی کتاب‌های پیشنهادی ایلان ماسک را منتشر کرد.
 
ارباب حلقه‌ها
ایلان ماسک در یکی از مصاحبه‌های خود درباره کتاب «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی آر.آر تالکین گفته است؛ این اثر فانتزی و تخیلی را در تنهایی خوانده است و دیدگاهش را نسبت به آینده شکل داده است.
 
اختراع نهایی ما
ماسک در این مصاحبه معتقد بود؛ کتاب «اختراع نهایی ما» به نویسندگی جیمز بارات نمود عجیب و خطرناک هوش مصنوعی را به خوانندگان القا می‌دهد. در واقع این اثر به روند چگونگی عملکرد هوش مصنوعی و پایان عصر انسان تاکید دارد.
 

 
بازرگانان تردید
کتاب «بازرگانان تردید» نوشته نئومی اورسکس از سوی ایلان ماسک در یک کنفرانس در سال 2013 توصیه شد. وی چند روز بعد در توئیتی به موضوع  کتاب اشاره کرد و گفت: همان جریان‌هایی که سرطان ناشی از مصرف سیگار را منکر می‌شدند؛ اکنون منکر شرایط بد اوضاع هستند.
 
شالوده
علاوه بر کتاب‌های ارباب حلقه‌ها و آثار آیزاک آسیموف بخشی از علایق ایلان ماسک به کتاب‌هایی است که مربوط به ژانر علمی-تخیلی است. کتاب «شالوده» یکی از علاقه‌مندی‌های ایلان ماسک است که آن را به آسیموف دوستان پیشنهاد می‌‌دهد. 
 
زندگی 3.0
ماسک علاقه زیادی به آینده هوش مصنوعی دارد؛ وی در میان کتاب‌هایی که در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهایش معرفی کرده است، همیشه چند کتاب را به این موضوع اختصاص داده. وی در فعالیت‌هایش تلاش می‌کند آینده هوش مصنوعی را کشف کند. کتاب «زندگی 3.0، انسان بودن در عصر هوش مصنوعی» نوشته مکس تگمارگ جزو آثاری است که وی برای خواندن توصیه کرده است.
 
لازم به ذکر است؛ این اثر را میثم محمدامینی به فارسی ترجمه کرده و از سوی انتشارات نشر نو راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزین اکبری ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    چه کتاب های خوب و عالیه، ایلان ماسک فوق العادست، کاش برای صحت خبر لینک منبع هم میگذاشتید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها