دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
خبر خوش برای علاقمندان به کتاب‌های صوتی

شرکت اودیبل وابسته به آمازون اعلام کرده در حال تولید فرمت‌های جدیدی از فایل‌های صوتی است که دارای کیفیت بهتر و حجم کمتری نسبت به کتاب‌های صوتی قدیمی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، سایت اودیبل وابسته به فروشگاه‌های کتاب آمازون اعلام کرده است که در حال کار روی فرمت‌های دیجیتالی کتاب‌های صوتی ارائه شده در این سایت است. اودیبل می‌گوید در چند هفته آینده کیفیت فایل‌های صوتی ارائه شده بهبود خواهد یافت.
 
شرکت اودیبل یکی از زیرساخت‌های فروشگاه کتاب آمازون است که در حوزه تولید و توزیع کتاب‌های صوتی در بازار کتاب آمریکا در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های این صنعت است. این شرکت در ایام قرنطینه برای کودکان کتاب صوتی رایگان ارائه کرده بود.
 
بر اساس این گزارش تا اواخر ماه ژوئن فرمت‌ها و قالب‌های فایل‌های صوتی ارائه شده توسط اودیبل چند برابر ارتقاء کیفیت خواهد یافت و نوع جدیدی از فرمت‌های صوتی برای کتاب‌ها ارائه خواهد شد. فرمت4 از سوی پلترم اودیبل برای کتاب‌های جدید اعلام شده است.
 
اودیبل گفته است برای استفاده از فرمت‌های جدید کتاب‌های صوتی کاربران باید نرم‌افزار خاصی در دستگاه‌های کتاب‌خوان خود نصب کنند که این نرم‌افزار (AudibleSync) به صورت رایگان در سایت اودیبل و آمازون در دسترس عموم قرار داده شده است.
 
گفته می‌‌شود اودیبل با تغییر فرمت‌های صوتی خود سعی دارد خودش را از بقیه شرکت‌ها جدا کند و تبدیل به راس هرم تولید کتاب‌های صوتی شود. کارشناسان بازار کتاب اعتقاد دارند این نوع فرمت جدید کتاب صوتی دارای کیفیت بهتری نسبت به فرمت‌های سابق است و می‌تواند اودیبل را در بازار تبدیل به بهترین کند.
 
فرمت جدید کتاب‌های صوتی اودیبل دارای کیفیت بهتر و حجم فایل کمتری نسبت به فایل‌های صوتی گذشته است و انتظار می‌رود از سوی کاربران دستگاه‌های کتابخوان کیندل با استقبال زیادی روبرو شود. شرکت اودیبل اعلام کرده این فرمت‌ها برای دستگاه‌های آیپاد شرکت اپل نیز بهبود یافته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها