چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
موضوع نژادپرستی در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون

شرایط خاص کشور آمریکا به فروشگاه آنلاین کتاب آمازون نیز کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، تقریباً در تمام ایالت‌های آمریکا تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به نژادپرستی و کشته شدن جرج فلوید توسط یک افسر پلیس در حال برگزاری است. شرایط خاص کشور آمریکا به فروشگاه آنلاین کتاب آمازون نیز کشیده شده است.
 
در هفته گذشته صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون مربوط به نویسندگان سیاه‌پوست یا کتاب‌های درباره نژادپرستی بوده است. کتاب «شکنندگی سفید» نوشته رابین دیانگلو یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در هفته گذشته بود. این کتاب درباره نژادپرستی و تاریخچه این پدیده در کشور آمریکا نوشته شده است.
 
کتاب «جیم کرو جدید» نوشته مایکل الکساندر، «تنها بخشش» نوشته برایان استیونسون همگی کتاب‌هایی درباره نژادپرستی هستند که در صدر کتاب‌های پرفروش آمازون و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب بارنزاندنوبل قرار داشتند.
 
کتاب مستند آتش آینده نوشته جیمز بالدوین تقریباً 50 سال پیش منتشر شده است ولی شرایط به گونه‌ای بوده که این کتاب نیز در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است. این کتاب در سال 1963 میلادی توسط انتشارات دایل‌پرس وارد بازار کتاب شده بود و در همان سال هم با استقبال خوبی روبرو شد.
 
انتشارات کوکیلا قرار بود کتابی نوشته ابرام ایکس. کندی با عنوان «کودک ضدنژادپرستی» را دو هفته دیگر منتشر کند ولی مسئولان انتشارات به خاطر تقاضای زیاد مردم برای خرید کتاب‌های این‌چنین چاپ این کتاب را یک هفته جلو انداخته است. کندی یکی از نویسندگان موفق آمریکایی و برنده جایزه کتاب ملی آمریکا است.
 
بسیاری از نویسندگان آمریکایی در پیام‌های جداگانه‌ای خشونت پلیس آمریکا علیه پدرش را محکوم کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها