سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تابستان خود را با این کتاب‌ها بگذرانید

مجله علمی Discover در گزارشی به معرفی کتاب‌هایی درباره ترس‌های زندگی، اجزای تشکیل‌دهنده تنقلات و بشقاب‌پرنده‌ها برای گذران اوقات فراغت در تابستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مجله علمی discovermagazine مهم نیست که تابستان خود را چگونه می‌گذرانید. مهم این است که کتاب‌هایی را بخوانید که معرفی شده‌اند.
 
عصب
هولاند، نویسنده کتاب «عصب» یک روزنامه‌نگار علم است که روزی پس مرگ مادرش تصمیم گرفت با ترس‌های زندگیش رو به رو شود. او از هواپیما بیرون پرید و خود را با صخره‌نوردی شکنجه کرد. حتی به هلند سفر کرد تا بتواند درمان‌هایی را برای فوبیای خود پیدا کند. اما او هیچگاه خود را جسور نمی‌دانست.
 
http://www.ibna.ir/images/docs/files/000291/nf00291444-1.jpeg
 
در این کتاب وی نگاهی جامع به موضوع ترس دارد. هولاند در کتابش به مقوله‌ای مانند ترس گاهی به عنوان یک موضوع آزمایشی نگاه می‌کند و گاهی هم به عنوان مشاهده‌گر آن را حیاتی می‌نامد. نگاه هولاند در این کتاب ماجراجویانه است؛ وی برای تدوین این اثر اطلاعاتی که برای توصیف ترس لازم دارد را در کتابش گردآوری کرده است.
 

 
چیزهایی که ما خودمان به خودمان می‌دهیم
آیا این درست نیست که غذاهای فراوری شده برای شما بد است؟ واضح است که پاسخ دادن به این پرسش ساده نیست. جورج زیدان نویسنده کتاب «عناصر» با لحنی طنزآمیز اما علمی به سوالات پیچی ما درباره تنقلات پاسخ می‌دهد.
 
آن‌ها پیش از این اینجا بودند
قرن‌هاست که چیزهای عجیب در آسمان نظر دانشمندان و نظریه‌پردازان را به خود جذب کرده است. اما به جای پرسیدن سوالات قدیمی خوب است به این سوال پاسخ دهیم؛ آیا بشقاب‌پرنده‌ها واقعی هستند؟


 
سارا اسکولز نویسنده کتاب «آن‌ها پیش از این اینجا بودند» یک روزنامه‌نگار علم است که می‌خواهد در کتابش اطلاعات علمی بیشتری به مخاطبانش بدهد. در حقیقت کتابش برای افرادی که چشم به آسمان دوخته‌اند خواندنی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها