چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
راهکارهای کاهش گازهای گلخانه‌ای در یک کتاب

کتاب «اقتصاد توقف کربن در جنگلداری» در مورد چگونگی کمک به اصول و تحلیل اقتصادی در برنامه‌ریزی پروژه‌های جنگلداری است. این پروژه‌ها در راستای رسیدن به کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن در کره زمین طراحی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از bookauthority کتاب «اقتصاد توقف کربن در جنگلداری» نوشته تری جی لوگان ارائه دهنده تمامی مطالبی است که در اجلاس سران در سال 1992 در باب کاهش گازهای گلخانه‌ای بیان شده است.
 
از زمان اجلاس سران در سال 1992، تلاش‌های فزاینده‌ای در مقیاس بین‌المللی برای رسیدگی به تغییرات جهانی آب و هوا صورت گرفته است. کاهش افزایش سطح CO2 و سایر "گازهای گلخانه ای" که گمان می رود در این تغییر آب و هوایی نقش داشته‌اند ، از سوی دولت‌های جهان تلاش‌های زیادی شده است.
 
این بدان معناست که باید پیامدهای زیست‌محیطی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تغییرات آب و هوایی درک شود و استراتژی‌هایی برای کاهش آثار تغییرات آب و هوایی به کار گرفته شود.
 
 
تمامی موضوعات گفته شده در اجلاس مذکور در کتاب «اقتصاد توقف کربن در جنگلداری» آورده شده است. در واقع این اثر می‌تواند در مورد چگونگی کمک به اصول و تحلیل اقتصادی در برنامه‌ریزی پروژه‌های جنگلداری با هدف تأثیرگذاری بر تعادل‌های انتشار گاز کربن در کره زمین نقش داشته باشد.
 
بیش از 30 دانشمند بین‌المللی به مدت یک هفته در استکهلم سوئد گرد هم آمدند و به یک موضوع خاص و تهیه مقاله در این چارچوب زمانی تقسیم شدند. این کتاب شامل مطالب ارائه شده در این جلسه است که هم مقالات کارگروه و هم مقالات ارائه شده به صورت جداگانه را در بر می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها