چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
گام جدید گوگل برای قدم برداشتن کودکان در دنیای کتاب‌ها

اپلیکیشن جدید که به صورت رایگان عرضه شده فعلاً از زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، اسپانیایی، هندی، اردو و چند زبان آسیای جنوب شرقی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، شرکت گوگل به تازگی اپلیکیشنی برای مطالعه کودکان راه‌اندازی کرده است که به کودکان مدارس ابتدایی کمک می‌کند توانایی و مهارت‌های مطالعه و خواندن کتاب خود را بالا ببرند. اپلیکیشن جدید که به صورت رایگان عرضه شده فعلاً از زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، اسپانیایی، هندی، اردو و چند زبان آسیای جنوب شرقی پشتیبانی می‌کند.  
 
آنطور که مسئولان گوگل می‌گویند این اپلیکیشن به کودکان امکان مطالعه کتاب با صدای بلند را فراهم کرده  از این طریق مهارت آنها را در تلفظ صحیح کلمات و مطالعه کتاب‌های مختلف غیردرسی فراهم می‌کند. از امکانات دیگر این نرم‌افزار کمک به نظارت پیشرفت مهارت‌های زبانی کودکان است. امکان دیگر این سرویس تهیه بازی‌هایی با استفاده از کلمات است.
 
گوگل عنوان ریدالونگ (Read Along) به معنی مطالعه طولانی مدت را برای سرویس جدید کتاب کودک خود انتخاب کرده است. سال گذشته در کشور هندوستان نرم‌افزار مشابهی به نام بولو به زبان هندی راه‌اندازی شده بود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها