شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
بازگشایی کتابفروشی‌ها در ایتالیا

 نخست‌وزیر ایتالیا از بازگشایی کتابفروشی‌ها و برخی از صنایع دیگر در همین هفته جاری در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا روز جمعه در یک کنفرانس خبری ادامه تعطیلی سراسری در کشور را برای مهار ویروس کرونا تا روز 3 ماه آینده میلادی تمدید کرد؛ با این حال گفت تعداد محدودی از کسب‌و کارها می‌توانند از همین هفته و در روز 14 آوریل فعالیت خود را از سر بگیرند. که کتابفروشی‌ها جزو این مشاغل محسوب می‌شوند.

قوانین مبتنی بر محدودیت سخت‌گیرانه در رفت‌وآمد، تعطیلی اکثر مغازه‌ها و شغل‌ها که از روز 9‌ام ماه گذشته میلادی در ایتالیا اجرا شده بود انتظار می‌رفت که روز دوشنبه همین هفته پایان یابد؛ اما نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته گفت «ادامه این روند، دشوار اما تصمیمی لازم است و من همه مسئولیت‌های سیاسی آن را بر عهده می‌گیرم.»

علاوه بر کتابفروشی‌ها، نوشت‌افزار فروشی‌ها و فروشگاه‌های لباس بچه از روز سه‌شنبه همین هفته دوباره باز خواهند شد.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه گفت که کارخانه‌هایی که به خاطر کرونا تعطیل شده بودند فعلا نمی‌توانند به کار برگردند که این حرف امید روسای صنایعی را که درباره وقوع فاجعه اقتصادی در ایتالیا و قطع حقوق کارگران و احتمال از دست رفتن دایمی سهام بازار هشدار داده بودند به کل ناامید کرد.

با این‌حال کونته در ادامه گفت همچنان به ارزیابی هرروزه روند کوئید 19 ادامه می‌دهد و به محض اینکه تغییری در شرایط ایجاد شود تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد. او گفت «فعلا تصمیم بر این است که برای بازگشایی باقی بخش‌ها در ایتالیا دوم ماه می تصمیم نهایی گرفته شود و امیدواریم برای میلیون‌ها شهروند ایتالیایی زندگی از این تاریخ از سر گرفته شود.»
 
طبق گزارش‌ها ایتالیا تاکنون 19 هزار مرگ را در اثر ویروس کرونا ثبت کرده است که میزان تلفات در این کشور بیش‌تر از سایر کشورهایی است که به نوعی با این ویروس درگیر هستند. از اواخر ماه مارس میزان مرگ‌و میر و ابتلای روزانه تا حدودی در این کشور کاهش یافته اما به حدی که انتظار آن می‌رفت هنوز نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها