پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
کتاب «زعفران: علم، تکنولوژی و سلامتی» در بازار نشر جهانی 

انتشارات الزویر کتاب «زعفران: علم، تکنولوژی و سلامتی» زیر نظر علیرضا کوچکی و محمد خواجه‌حسینی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «زعفران: علم، تکنولوژی و سلامتی» زیر نظر علیرضا کوچکی و محمد خواجه‌حسینی به‌تازگی به زبان انگلیسی و در قالب مجموعه کتاب‌های «علم غذا، تکنولوژی و تغذیه» از سوی الزویر ناشر تخصصی حوزه‌های پزشکی و علمی در ابتدای ژانویه 2020 میلادی هم‌زمان در آمریکا و انگلستان منتشر شده است.  
 66 نویسنده در تالیف این کتاب همکاری داشته‌اند که از این میان 60 نویسنده ایرانی‌اند. عسگر بهرامی، شاهین آخوند زاده، سید سعید میرمحمد صادق، فرنوش فلاح‌پور، محمد جعفر قنواتی، سلمان ساکت، عبدالرضا موسوی تبری، نرگس هدایتی، سید محمود حسینی و حسین حسین‌زاده از این جمله‌اند.

این کتاب در 6 بخش با عنوان‌های «جنبه‌های فرهنگی و تاریخی زعفران»، «تولید زعفران»، «ژنتیک و بیوتکنولوژی زعفران»، «اقتصاد و تجارت زعفران»، «فراوری زعفران» و «زعفران و سلامتی»، ضمن بیان تاریخچه‌ای از گیاه زعفران و ریشه و نسب آن، در ادامه به پروسه تولید و فراوری و ارزش‌های اقتصادی و تغذیه‌ای و خواص فراوان زعفران اشاره می‌کند.
  
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «زعفران یکی از گران‌قیمت‌‌ترین محصولات کشاورزی در جهان، همچنین یکی از شگفت‌انگیزترین گیاهان است، نه فقط به خاطر ارزش اقتصادی آن، بلکه به دلیل رازهایی که درباره اصل و ریشه آن در اسطوره‌ها و افسانه‌ها وجود دارد...اگرچه اصل و نسب، منطقه و زمان بومی‌سازی زعفران موضوع اختلاف است، اما گفته می‌شود تاریخچه رشد آن به سومری‌ها و بابلی‌ها در سه هزار سال پیش و در نزدیک شرق حوضه مدیترانه بازمی‌گردد. ایران، یونان، کشمیر و ترکیه از گذشته به‌عنوان محل احتمالی اهلی کردن و زراعت آن، مورد احترام بوده‌اند...»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها