سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
اعضای هیئت داوران جایزه بیلی جیفورد 2020 مشخص شد

اعضای هیئت داوران جایزه بیلی جیفورد، که بزرگداشت آثارغیرداستانی است، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک برانچ، مارتا کِرنی، مجری شبکه چهارم بی‌بی‌سی به عنوان رئیس هیئت داروان جایزه بیلی جیفورد 2020 انتخاب شد.
 
شهیده باری، نویسنده، استاد دانشگاه، و مجری بی‌بی‌سی به همراه سایمون اینگز، رمان‌نویس و ویراستار، لئو رابسون، نویسنده، مکس استراسر، ویراستار نیویورک‌تایمز، و بری ویلسون، نویسنده و روزنامه‌نگار دیگر اعضای هیئت داوران سال 2020 جایزه بیلی جیفورد را تشکیل می‌دهند.
 
تودی ماندی، مدیر جایزه بیلی جیفورد گفت: «با همه اتفاقاتی که در حال وقوع است نقش آثار غیرداستانی مهم‌تر است. آثار غیرداستانی به ما کمک می‌کند حقیقت را از داستان جدا کنیم. از مارتا ممنونیم که موافقت کرد امسال ریاست هیئت داروان را به عهده بگیرد. مارتا و همکارانش امسال هم بهترین آثار غیرداستانی را به مخاطبان معرفی می‌کنند.»
 
جایزه ادبی «بیلی جیفورد» پیش از این با نام جایزه «ساموئل جانسون»، نویسنده انگلیسی قرن هجدهم شناخته می‌شد که آثار مهمی در زمینه غیرداستانی، از جمله زندگی‌نامه نویسندگان بزرگ انگلستان را در کارنامه خود دارد. این جایزه هر ساله به بهترین اثر غیرداستانی به زبان انگلیسی اهدا می‌شود.
 
جایزه بهترین کتاب غیرداستانی «بیلی جیفورد» در سال 2016  به کتاب «خیابان شرقی غربی» نوشته «فیلیپ سَندز»، در سال 2017 به کتاب «چگونه از طاعون جان سالم به در ببریم» نوشته دیوید فرانس، در سال 2018 به «چرنوبیل: تاریخچه یک تراژدی» نوشته سرهی پلاخی، و در سال 2019 به داستان  «پنج: زندگی ناگفته زنانی که توسط جک ریپر به قتل رسیدند» نوشته هالی روبن‌هولد اهدا شد.
 
 برنده اصلی جایزه «بیلی جیفورد» در سال‌های گذشته هدیه 30 هزار پوندی دریافت می‌کرد و به هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی نیز 1000 پوند تقدیم می‌شد اما از سال گذشته به برنده جایزه 50 هزار پوندی اهدا می‌شود. برنده سال 2020 در تاریخ نوزدهم نوامبر اعلام می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها