سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
تصویرگر کتاب کودک کره‌ای برنده جایزه آسترید لیندگرن 2020

جایزه آسترید لیندگرن که بزرگ‌ترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان در دنیا است به بیک هینا، تصویرگر کتاب کودک از کره جنوبی تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پابلیشرویکلی- مراسم هجدهمین دوره جایزه آسترید لیندگرن که از مهم‌ترین جوایز بین‌المللی در رشته ادبیات کودک و نوجوان است بدون حضور مهمان برگزار و بیک هینا، تصویرگر کتاب کودک اهل کره جنوبی به عنوان برنده این جایزه در سال 2020 معرفی شد.

هیئت داوران درباره کتاب هینا گفت «همراه با احساسی زیبا برای نگاه‌ها و حرکات و محتوا کتاب‌های تصویری فیلم‌مانند بیک هینا درباره تنهایی و همبستگی است. در دنیای مینیاتوری برساخته او انسان، حیوان و فرشته با هم همراه می‌شوند. آثار او دروازه‌ای است به سوی شگفتی و تمام چیزهای خارق‌العاده.»

بیک هینا که یکی از برجسته‌ترین تصویرگران کتاب کودک در کره جنوبی است در سال 1971 در سئول متولد شد. او در دانشگاه یوها وومنز سئول به تحصیل در رشته تکنولوژی آموزشی پرداخت و بعد به امریکا رفت و تحصیلاتش را در انستیتو هنرهای کالیفرنیا ادامه داد.

 هینا بعد از تولد اولین دخترش از کار در حوزه انیمیشن فیلم و مولتی‌مدیا به تصویرگری کتاب کودک روی آورد و تاکنون 13 کتاب کودک منتشر کرده که تعدادی از آن‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه شده و جوایزی را نیز هم در کشورش و در جوامع بین‌المللی برایش به ارمغان آورده‌‌اند.

«نان ابر» یکی از مهم‌ترین آثار اوست که در سال 2011 به زبان انگلیسی منتشر شد.

آماندال لیند، وزیر فرهنگ و دموکراسی سوئد، در مراسم اهدای این جایزه از اهمیت خاص این جایزه در این برهه از تاریخ که کودکان و خانواده‌ها در سراسر جهان مجبورند در خانه بمانند سخن گفت و اشاره کرد «خواندن یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش فاصله‌ها و و عبور از مرزها است.»

جایزه آسترید لیندگرن یکی از جوایز با اهمیت در رشته ادبیات کودک و نوجوان است که از سال 2002 در بزرگداشت نام و یاد آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی کودکان و با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان بنیان نهاده شد. برنده این جایزه صاحب  ۵ میلیون کرونی (۴۴۰ هزار یورویی) می‌شود.

 امسال ایران با معرفی ده نامزد یکی از بیشترین نامزدها را برای دریافت این جایزه به خود اختصاص داده بود.

ژاکلین وودسون در سال 2018 و بارت موییرت در سال 2019 برنده این جایزه شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها