سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
رولینگ: بشریت همیشه به هنر و کتاب نیاز دارد حتی در زمان کرونا و جنگ

جی.کی.رولینگ نویسنده مجموعه داستان‌های هری‌پاتر در پاسخ به یک سیاستمدار آمریکایی که گفته بود در این زمان حفظ جان انسان‌ها از هنر واجب‌تر است، در پیامی توئیتری نوشت: حتی در شرایط جنگ و کرونا نیز مردم به هنر و ادبیات نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از هرالد، جی.کی.رولینگ نویسنده انگلیسی خالق مجموعه هری‌پاتر و مدرسه جادوگری در دوره قرنطینه در پاسخ به صحبت‌های دنی مالوف یکی از نامزدهای مجلس سنای آمریکا در ایالت ایلیونویس گفت: هنر و ادبیات همیشه برای نسل بشر لازم و ضروری است و حتی در این دوران بیماری نیز انسان‌ها به هنر نیاز دارند.
 
نامزد کنگره آمریکا در صحبت‌هایی درباره اولویت‌های ضروری منابع معیشتی مردم صحبت کرده بود و در اظهارنظری عجیب گفته بود رولینگ نیاز به کمک دولت نداشته تا هری‌پاتر را بنویسد. رولینگ در پیامی توئیتری به اظهارنظر پاسخ داده و گفته بشریت همیشه به هنر نیاز دارد.
 
مجلس نمایندگان آمریکا بسته‌ای حمایتی بیش از 2تریلیون دلار تصویب کرده است که بخشی از آن به هنر اختصاص یافته است. بر اساس طرح نمایندگان آمریکایی از این مبلغ 75میلیون دلار به صندوق موقوفه ملی هنر آمریکا اختصاص داده شده است.
 
ظاهراً انتقاد اصلی مالوف خطاب به نمایندگان کنگره بوده ولی در صحبت‌هایش رولینگ را مثال زده است. رولینگ نیز در پاسخ این نامزد آمریکایی نوشت: شاید در وضعیت فعلی سلامت و معیشت مردم در اولویت باشد ولی یادمان نرود که دولت‌ها در زمان جنگ نیز از نویسندگان و هنرمندان برای ساخت آثار ارزشمندی حمایت کردند.
 
رولینگ در پیامش نوشت: ممکن است در گذشته من کمکی از دولت دریافت نکرده باشم ولی برای تولد یک رولینگ دیگر نیاز به حمایت‌های دولت وجود دارد. هنر و ادبیات همیشه با انسان‌ها عجین بوده و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد. در چنین زمانی نویسندگانی مثل من به دولت کمک کنند تا نویسندگان جوان بتوانند استعدادهای بالقوه خود را شکوفا کنند. کتاب در هر زمانی نیاز بشر بوده و من خودم شخصاً وقتی کتاب‌ می‌خوانم احساس می‌کنم تنها نیستم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها