شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کتاب‌ها و مجلات درباره کووید 19 و ویروس‌های مشابه رایگان شد

الزویر برای حمایت از پژوهشگران و محققان دسترسی به مقالات و کتاب‌های خود درباره ویورس کرونا و ویروس‌های مشابه را رایگان کرده است. محققان می‌توانند جدیدترین تحقیقات در مرحله اولیه و بررسی COVID-19 را از مجلات از جمله Lancet و Cell Press دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت انتشارات علمی الزویر «www.elsevier.com» این انتشارات جدیدترین اطلاعات و یافته‌های پژوهشگران درباره ویروس کرونا را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد همچنین هرگونه اطلاعات و یافته جدید در اختیار دانشمندانی که در این زمینه تحقیقات شبانه‌روزی دارند، قرار خواهد گرفت.
 
دو روز پیش صفحه رسمی انتشارات الزویر در بیانه‌ای اعلام کرد؛ منابع گوناگون محتوایی برای حمایت از یافته‌های پژوهشگران در راستای تحقیقات و آموزش و مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی فراهم شده است. همچنین در این بیانه اعلام شده است، دانشمندان و پژوهشگرانی که به صورت خستگی‌ناپذیر برای مقابه با کووید19 فعالیت می‌کنند، از تلاش‌های آنان حمایت می‌کند. این انتشارات صفحه را برای دانشمندان در نظر گرفته تا هر گونه اطلاعات را رایگان دریافت کنند به گونه‌ای که هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد. در واقع این بخشی از تلاش‌های الزویر برای محققان و پژوهشگران در این دوران خاص است.

در واقع مرکز اطلاع‌رسانی کرونا ویروس الزویر دارای اطلاعات تخصصی در زمینه تحقیقات و سلامت درباره کووید 19 است. دسترسی به همه منابع در این مرکز رایگان است. محققان می‌توانند جدیدترین تحقیقات در مرحله اولیه و بررسی همسالان در مورد COVID-19 را از مجلات از جمله Lancet و Cell Press دریافت کنند.
 
الزویر همچنین 20.000 مقاله مرتبط رایگان برای دسترسی در ScienceDirect در اختیار پژوهشگران قرار داده است. این مقالات در صورت نیاز با حق استفاده از متن کامل و داده کاوی ، استفاده مجدد و تجزیه و تحلیل در دسترس است. همچنین این انتشارات اعلام کرد کلیه مطالب و تحقیفات و جدیدترین یافته‌های الزویر در کتابخانه ملی پزشکی NIH  و سایر مخازن کتابخانه‌ای قرار داده است این فرآیند تا زمانی که جهان در این شرایط اورژانسی قرار داشته باشد، ادامه‌دار خواهد بود.
 
در واقع کلیه تحقیقات منتشر شده از سوی الزویر درباره کووید 19 و ویروس‌های مرتبط با آن شامل مقالات، مجلات، کتاب‌ها و کتابچه‌ها آثار مرجع و دایره المعارف‌ها به صورت رایگان  بستر هوش مصنوعی در ScienceDirect  موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها