سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
افزایش ۲۰۰۰ درصدی فروش کتاب کودک «پرنسس کوچولو» در پی شیوع کرونا

کتاب کودک مصور تونی راس با موضوع تشویق کودکان به شستن دست‌ها بعد از گذشت حدود دو دهه از انتشار با افزایش ۲۰۰۰ درصدی فروش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - والدین مستاصل از ترغیب فرزندان خود به شستن دست‌هایشان در دوران همه‌گیری جهانی کرونا برای کمک گرفتن به «پرنسس کوچولو»ی تونی راس روی آورده‌اند و کتاب مصور «نمی‌خواهم دست‌هایم را بشویم!» از این مجموعه در طول یک ماه گذشته توانسته بیش از دو هزار درصد افزایش فروش را تجربه کند.
 
این کتاب کودک که اولین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شده، داستان پرنسس کوچولویی را دنبال می‌کند که مدام از او می‌خواهند دستانش را بشوید؛ بعد از بازی کردن خارج از خانه، بازی کردن با سگش و بعد از دستشویی رفتن و عطسه کردن. پرنسس کوچولو می‌پرسد: «چرا؟» و خدمتکار به او جواب می‌دهد: «به خاطر میکروب‌ها و کثیفی‌ها»
 
اندرسن پرس، ناشر این مجموعه گفت با تقاضای بی‌سابقه‌ای برای خرید این کتاب مواجه شده‌اند و از ماه فوریه تا مارس ۲۰۲۰ فروش کتاب بیش از ۲۰۰۰ درصد افزایش داشته و آنها مجبور به چاپ مجدد فوری آن شده‌اند.
 
راس که تصویرگری کتاب‌های دیوید ویلیامز، هنرپیشه و نویسنده کتاب کودک بریتانیایی، را نیز بر عهده داشته گفت: «این داستان نیز مثل اکثر داستان‌های مجموعه «پرنسس کوچولو» از بچه‌های خودم الهام گرفته شده که ذاتا کثیف بودند. واداشتن آنها به شستن دست‌هایشان کار وحشتناکی بود. به عنوان یک پدر وقتی آن را می‌نوشتم، این ذهینت که حالا وجود دارد را داشتم، که بچه‌هایم را زنده نگه دارم و مطمئن شوم که آنها به خاطر میکروب‌ها نمی‌میرند. من نسبت به شستن دست‌هایشان بسیار وسواسی بودم، اما خودشان نه.»

 
پاول بلک از انتشارات اندرسن پرس گفت: «در زمانه عجیبی هستیم و همه فقط تلاش می‌کنیم نجات پیدا کنیم. اکنون بیش از هر زمانی با کودکان در خانه هستیم و والدین در کنار دورکاری خود، فشار مدرسه خانگی کودکان خود را نیز متحمل می‌شوند. به نظر می‌رسد که کتاب‌ها به افراد کمک می‌کنند تا گفت‌وگوی صریح و صادقانه‌ای با کوچک‌ترها داشته باشند، بدون آنکه باعث ترساندن آنها شوند. از میان تمام توصیه‌هایی که می‌دانیم، شستن دست‌ها بزرگ‌ترین و بهترین کاری است که می‌توانیم در این شرایط انجام دهیم تا از شیوع این ویروس ناخوانده جلوگیری کنیم. شاید اگر شخصیتی که اکثر بچه‌ها می‌شناسند و دوستش دارند به آنها بگوید که این کار را بکنند، انجام این کار برایشان کمی ساده‌تر شود.»
 
راس که خود نیز در خانه‌اش در قرنطینه‌ است گفت افزایش فروش کتابی که سال‌ها پیش نوشته بسیار غیرمنتظره است و این بهترین قسمت زندگی برای اوست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها