دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
افتتاح یک کتابخانه جذاب مخصوص کودکان در ژاپن

یک کتابخانه جدید که مخصوص کودکان طراحی شده به تازگی در شهر اوساکای ژاپن افتتاح شده که با دیوارهای پوشیده از کتاب، کودکان را به کشف دنیا‌های جدید دعوت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل ازتارنمای دیزاین‌بوم-این کتابخانه زیبا و منحصر به فرد که به  نام جنگل‌ کتاب کودک موسوم است در پارک ناکانوشیما در شهر اوساکای ژاپن واقع شده است. طراحی این کتابخانه بر عهده تادائو اندو، معمار ژاپنی بوده که برای تاکیدش بر سادگی جوی و در عین حال پیچیدگی فضایی مطرح و شناخته‌ می‌شود.

 او با طراحی این کتابخانه سه طبقه که پروژه اخیر او است تلاش کرده با ادغام کتاب‌ها و قفسه‌های کتاب‌ در معماری، طراحی داخلی کتابخانه را به شکلی کاملا باز و عاری از جزئیات حفظ کند که سقف‌های شیب‌دار کوتاه بر صمیمیت فضای داخلی آن افزوده است.

سراسر دیوارهای وسیع و منحنی این کتابخانه از سقف تا زمین با کتاب‌هایی که روی جلد آن به سمت بیرون گذاشته شده پر شده است.

کتاب‌هایی که در قفسه‌های بالاتر قرار گرفته‌اند جنبه تزئینی دارند اما کودکان می‌توانند به کمک کارمندان کتابخانه به آن‌ها نیز دسترسی پیدا کنند.

در  سایت معرفی این کتابخانه نوشته شده «در این کتابخانه با کتاب‌هایی روبه‌رو خواهید شد که پیش از این جایی ندیده‌اید. ما از طریق ارائه کتاب در همه ژانرها و موضوعات از یک رویکرد جدید برای آوردن کتاب نزد کودکان بهره برده‌ایم. در این کتابخانه نه تنها کتب داستانی مصور، بلکه کتب مرجع، داستانی کودک، کتاب‌های آشپزی، هنری و علمی و کتاب‌هایی نیز به زبان‌های مختلف در دسترس کودکان قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که توجه همه کودکان را بدون استثناء به خود جلب می‌کند. حضور در این کتابخانه فرصتی است برای کودکان و بزرگسالان برای رسیدن سکون و رهایی از سرشت پرشتاب و آنی عصر دیجیتال.»

هزینه ورود به این کتابخانه جذاب برای همه کودکان رایگان است اما رزرو از قبل ورود الزامی است.




 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها