شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
انتشارات هچت فعلاً خاطرات آقای کمدین را چاپ نمی‌کند

مسئولان انتشارات هچت در بیانیه‌ای اعلام کردند: لغو انتشار کتاب خاطرات آقای کمدین تصمیم بسیار سختی بود ولی با اتفاقات پیش آمده چاره‌ای جز این نبود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، انتشار کتاب خاطرات وودی الن کارگردان و کمدین مشهور آمریکایی از سوی گروه انتشاراتی هچت بوک لغو شد. قرار بود زندگی‌نامه این کمدین مشهور ماه آینده روانه بازار کتاب شود.
 
مسئولان انتشارات هچت در بیانیه‌ای اعلام کردند: لغو انتشار کتاب خاطرات آقای کمدین تصمیم بسیار سختی بود ولی با اتفاقات پیش آمده چاره‌ای جز این نبود. ده‌ها نفر از کارمندان انتشارات فرانسوی هچت روز پنج‌شنبه در اعتراض به تصمیم این شرکت برای انتشار زندگی‌نامه وودی آلن، دفتر خود در شهر نیویورک را ترک کردند.  
 
گرند سنترال، زیرشاخه اشت، این هفته اعلام کرده بود قرار است ماه آوریل کتاب زندگی‌نامه آلن با عنوان «بی‌مقدمه» را چاپ کند.
 
وودی آلن از سوی دخترش به این متهم شده است که  او را در کودکی و در اوایل دهه ۱۹۹۰ مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. آلن در اظهارات مختلفی این ادعا را تکذیب کرده است. دیلان فارو و برادرش رونان نیز در جمع کارمندان انتشارات هچت صحبت کردند.
 
انتشارات هچت با وجود این اتفاقات گفته است ما همچنان به انتشار کتاب‌های جنجالی ادامه خواهیم داد. این انتشارات در بیانیه خود آورده است: ما هر روز در کارمان سعی می‌کنیم روی این موضوع تمرکز کنیم که باید صداها و نظرات متفاوت را به گوش همه برسانیم.
 
رونان فارو، پسر وودی آلن، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب پرفروش «بگیر و بکش» که بیشتر به خاطر مقالاتش در نیویورکر و کمک به افشای اتهامات سوءاستفاده‌ جنسی هاروی واینستین از بازیگران هالیوودی معروف شده و به همین خاطر جایزه پولیتزر را برای نیویورکر به ارمغان آورد، به حمایت از خواهرش برخاست.
 
کتاب «بگیر و بکش» به تازگی توسط لیتل براون، یکی دیگر از زیرشاخه‌های این گروه رسانه‌ای فرانسوی منتشر شده و رونان فارو در پی خبر انتشار کتاب زندگی‌نامه آلن این ناشر را به قطع همکاری خود با آنها تهدید کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها