یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
مارگارت اتوود اولین سخنران فستیوال انجمن قلم آمریکا

انجمن قلم آمریکا اعلام کرده امسال فستیوال صداهای جهان خود را در هفته اول ماه می از چهارم این ماه تا نهم برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت هاب، انجمن قلم آمریکا اعلام کرده امسال فستیوال صداهای جهان خود را در هفته اول ماه می از چهارم این ماه تا نهم برگزار خواهد کرد. این فستیوال که نام دیگرش ادبیات بین‌الملل نام دارد هر سال از سوی انجمن قلم آمریکا معمولاً در شهر نیویورک و لس‌آنجلس به مدت یک هفته با هدف تقدیر از نویسندگان و چهره‌های ادبی جهان برگزار می‌شود.
 
امسال فستیوال صداهای جهان در اقصی نقاط شهر نیویورک در طول یک هفته برگزار می‌شود که از جمله چهره‌ها و صداهای مشهور این فستیوال می‌توان به نویسندگانی مثل مارگارت اتوود، زادی اسمیت، جرمی ا. هریس ، دانز اسمیت ، جان فریمن ، الیف شافاک ، لیدیا دیویس و جینت وینترسون اشاره کرد.
 
اولین بار فستیوال صداهای جهان یا ادبیات بین‌الملل در سال 2005 توسط نویسندگان آمریکایی انگلیسی افتتاح شد و امسال شانزدهمین دوره آن قرار است نقش نویسندگان در بیان حقایق در جامعه کنونی را بررسی کند.
 
مسئولان و اعضای انجمن قلم نام مارگارت اتوود را به عنوان اولین سخنران فستیوال امسال اعلام کردند. امسال فستیوال عنوان روشنگری ادبیات درباره فرهنگ، تاریخ و سیاست گرفته است. قرار است نویسندگان درباره تاثیر ادبیات بر فرهنگ و حوادث تاریخی و سیاسی سخنرانی کنند و اینکه ادبیات تا چه حدی می‌تواند در فضای سیاسی این روزها حقایق را به مردم بگوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها