سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کودکان کتاب خواندن را دوست ندارند؟

نتایج تحقیقات یک انتشارات آمریکایی به نام اسکولاستیک نشان می‌دهد تنها تعداد اندکی از کودکان آمریکایی به خواندن کتاب علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نتایج تحقیقات یک انتشارات آمریکایی به نام اسکولاستیک نشان می‌دهد تنها تعداد اندکی از کودکان آمریکایی به خواندن کتاب علاقه نشان می‌دهند و آن‌هایی هم که کتاب می‌خوانند کمتر از آن لذت می‌برند.
 
موسسه و انتشارات آمریکایی می‌گوید در نظرسنجی به عمل آمده از حدود 2558 پدر و مادر آمریکایی معلوم شده است که تنها ۵۱ درصد از کودکان می‌گویند عاشق کتاب ‌خواندن برای لذت بردن از آن هستند که در مقایسه با ۵۸ درصد سال ۲۰۱4 و ۶۰ درصد سال ۲۰18 کاهشی قابل توجه داشته است.
 
بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۴ میزان ۳۷ درصد از کودکان گفتند که کتاب‌ خواندن را دوست دارند در حالیکه ۱۲ درصد هم گفتند که به اصلاً کتاب خواندن را دوست ندارند و از آن لذت نمی‌برند.
 
طبق ادعای محققان کودکان آمریکایی بعد از سن هشت سالگی به کتاب خواندن علاقه نشان نمی‌دهند و بیشتر وقت خود را با دیگر تفریحات می‌گذرانند.
 
یکی از یافته‌های جالب درباره این مسئله این است که بیشتر کودکان در سنین مدرسه با کتاب‌های درسی مشغول می‌شوند و کمتر به کتاب‌های دیگر توجه دارند در حالیکه با بالا رفتن سن توجه به کتاب‌های غیر درسی بیشتر می‌شود.
 
موسسه اسکولاستیک در نتیجه گیری خود از مجموعه تحقیقات انجام گرفته درباره روند کتاب خوانی کودکان می‌گوید معمولاً در خانه هایی که برای کودکان کتاب خوانده می‌شود بیشتر احتمال دارد کودکانی بزرگ شوند که به کتاب علاقه بیشتر نشان می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها