شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
عمر کتاب‌های چاپی چقدر است/ اعتقادات نویسنده آمریکایی

این نویسنده آمریکایی بر خلاف اذهان عمومی نظر عجیبی درباره ماندگاری کتاب‌های چاپی در مقابل انواع الکترونی و صوتی آن دارد. فایل‌های صوتی شاید یک قرن ماندگاری داشته باشند ولی کتاب‌های چاپی خیلی بیشتر از این زمان عمر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، استیون کینگ نویسنده مشهور آمریکایی خودش یکی از طرفداران کتاب‌های دیجیتالی و کلاً ارزان‌تر کردن کتاب‌ها است ولی به این مسئله نیز اشاره می‌کند که هیچ چیز جای کتاب‌های چاپی را نمی‌گیرد.
 
وی با وجود انتشار دیجیتالی کتاب‌های خود جزء پیشگامان عرصه کتب الکترونیکی به شمار می‌رود، معتقد است هیچ‌ چیزی نمی‌‌تواند جای کتاب‌های چاپی سنتی را بگیرد.

وی در گزارشی که در سایت‌هافینگتون پست منتشر شد می‌نویسد کتاب‌ها مانند دیسکهای فشرده گرامافون نیستند چرا که این چیزها روزگار خود را سپری کرده‌اند ولی هیچ وقت کتاب‌ها روزگارشان سپری نمی‌شود.
 
این نویسنده آمریکایی بر خلاف اذهان عمومی نظر عجیبی درباره ماندگاری کتاب‌های چاپی در مقابل انواع الکترونی و صوتی آن دارد. به عقیده کینگ فایل‌های صوتی شاید یک قرن ماندگاری داشته باشند ولی کتاب‌های چاپی خیلی بیشتر از این زمان عمر می‌کنند و حتی عمر آنها به سه یا چهار قرن هم می‌رسد.
 
این نویسنده آمریکایی می‌گوید اگر شما کتابی را در قفسه یا انبار گذاشته دوباره می‌توانید آن را استفاده کنید و بهتر است دوباره استفاده کنید ولی اگر کتاب‌خوانهای دیجیتالی را دور اندازید کار خوبی کرده‌اید.
 
کینگ به‌ عنوان یکی از صریح‌ترین منتقدان آمازون و سردمدار کتاب‌های الکترونیکی، به همراه 900 نویسنده دیگر نامه‌ای را در حمایت از انتشارات اچت امضا کردند. این انتشارات آمریکایی چندسالی است که با خرده ‌فروشی‌های آنلاین در مورد سود کتاب‌های الکترونیکی در جنجال و کشمکش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها