یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
سفرهای ادبی نویسندگان اسکاتلندی رایگان شد

اتحادیه ناشران اسکاتلند در جریان اجرای پروژه‌ای چند ساله اقدام به تاسیس صندوقی برای رفاه حال نویسندگان کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران اسکاتلند در جریان اجرای پروژه‌ای چند ساله اقدام به تاسیس صندوقی برای رفاه حال نویسندگان کرده است که در مرحله اول شامل حال نویسندگانی می‌شود که در این کشور زندگی می‌کنند. این صندوق با عنوان صندوق بین‌المللی سفر نویسندگان انگلیسی زبان راه‌اندازی شده است و هدفش تامین مالی سفرهای ادبی نویسندگان به منظور شرکت در فستیوال‌ها و نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان است.
 
اتحادیه ناشران اسکاتلند سال گذشته در چهل و پنجمین سالگرد تاسیس خود در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اجرای این برنامه‌ را اعلام کرده بود. به گفته این سازمان تازه تاسیس که مرکز اصلی آن در ادینبورگ قرار دارد در مرحله اول 18 نفر از نویسندگان کمک‌های مالی برای سفرهای ادبی خود دریافت خواهند کرد.
 
صندوق بین‌المللی سفرهای نویسندگان اسکاتلند در اصل توسط سه شرکت تجاری با همکاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب ادینبورگ تاسیس شده است و گفته می‌شود قرار است به نویسندگان کشورهای دیگر هم کمک کند. از اهداف اصلی این صندوق حمایت مالی از نویسندگانی است که به کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره‌های ادبی دعوت می‌شوند.
 
مسئولان اسکاتلندی این صندوق بین‌المللی می‌گویند چند هدف اصلی در راه‌اندازی این برنامه حمایتی نویسندگان داشتند که اولین آن ایجاد فرصت‌ حضور نویسندگان اسکاتلندی در کشورهای خارجی برای بالا بردن تجربه خود است. دومین هدف ایجاد تبادل فرهنگی بین کشورهای مختلف است.
 
سال گذشته این صندوق به طور آزمایشی کار خود را از نمایشگاه کتاب فرانکفورت آغاز کرده بود که چریس سالت نویسنده اسکاتلندی برای اولین بار به فستیوال شعر کشور تاسمانی با حمایت این صندوق سفر کرد. به گفته این نویسنده حتی صندوق هزینه خرید کتاب‌ از نمایشگاه نیز را تامین کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها