شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
توصیه‌های یک مرکز پزشکی برای کتاب خواندن قبل از خواب

تحقیقات یک مرکز تکنولوژی پزشکی در آمریکا نشان می‌دهد خواندن کتاب و مطالعه با ابزارهای الکترونیکی می‌تواند موجب ایجاد اختلالاتی در بدن شود که روی سیستم خواب و بیداری بدن تاثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، تحقیقات یک مرکز تکنولوژی پزشکی در آمریکا نشان می‌دهد خواندن کتاب و مطالعه با ابزارهای الکترونیکی می تواند موجب ایجاد اختلالاتی در بدن شود که روی سیستم خواب و بیداری بدن تاثیر منفی خواهد داشت.

به نوشته مرکز تحقیقاتی بریگام بوستون آمریکا وقتی شما هنگام خواب با ابزارهای الکترونیکی مثل آیپد یا تبلت های دیگر کار می‌کنید موجب یک سری فعالیت‌های هورمونی می‌شود که روی خواب طبیعی تاثیر منفی دارد.

قبل از این بارها محققان بر تاثیر منفی تماشای تلویزیون و تاثیر منفی آن در خواب تاکید کرده بودند. به گفته محققان مرکز بوستون تبلت‌ها نوری آبی منتشر می‌کنند که سبب سرکوب هورمون ملاتونین از بدن می‌شود که نقش اصلی در خواب طبیعی دارد.

چارلز سایزلر مدیر این مرکز تحقیقاتی وابسته به بیمارستان بریگام در بوستون می‌گوید قبل از خواب مطالعه با دستگاه‌های دیجیتالی به طور قابل توجهی روی خواب و مدت آن تاثیر گذاشته و در مواردی موجب کاهش خواب طبیعی می‌شود.

گروه دکتر چارلز سایزلر به مدت دو هفته روی 12 فرد بالغ تحقیق کردند و از آن‌ها خواستند به مدت 4 ساعت، هر شب، قبل از خواب از تبلت آیپد استفاده کرده و یا از کتاب استفاده کنند و آن‌ها را در شب‌های مختلف با هر دو روش مورد آزمایش قرار دادند. برای همه شرکت ‌کنندگان در تحقیق نیز ساعت 10 شب را زمان خاموشی کامل تعیین کردند.

نتایج تحقیق حاکی از این مطلب داشت که مطالعه با آیپد یا دستگاه‌های دیجیتالی دیگر روی خواب طبیعی تاثیر منفی دارد در حالیکه این تاثیر در مورد شرکت کنندگانی که از کتاب چاپی برای مطالعه استفاده کرده بودند مشاهده نشد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها