جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
چرایی و چگونگی فروش کتاب‌های الکترونیک در لهستان

به گفته کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت بالای مردم به سوی کتاب‌های دیجیتال تدوین یک سری قوانین درباره حقوق مولفان و تولید کتاب‌های الکترونیک است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، یکی از کارشناسان صنعت چاپ در لهستان اخیراً گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در این کشور مردم بدون نیاز به سایت‌های آنلاین فروش کتاب از کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند و خریدهای خود را انجام می‌دهند.
 
پیوتر کوبیسفسکی از سال 2005 در عرصه نشر و صنعت چاپ مقاله می‌نویسد. به گفته وی در حال حاضر در لهستان 40هزار عنوان کتاب الکترونیکی سالانه تولید که این میزان 80 درصد کل آمار تولید کتاب در این کشور را شامل می‌شود.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده درباره صنعت چاپ لهستان تا سال 2018 تخمین زده می‌شود در این کشور 48میلیون دلار از راه فروش کتاب‌های الکترونیک کسب شود که نشان می‌دهد مردم این کشور علاقه زیادی به کتاب‌های الکترونیک دارند.
 
این آمار در حالی منتشر شده است که سایت آمازون و دیگر غول‌های صنعت فروش کتاب‌های الکترونیک به طور رسمی در لهستان فعالیت نمی‌کنند.
 
به گفته کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت بالای مردم به سوی کتاب‌های دیجیتال تدوین یک سری قوانین درباره حقوق مولفان و تولید کتاب‌های الکترونیک است که نویسنده‌ها نیز به تولید این کتاب‌ها روی آورده‌اند.
 
از سوی دیگر، صنعت نشر دیجیتالی در لهستان در 5 سال گذشته دراختیار چند کمپانی داخلی بوده و هم‌زمان با رشد صنعت نشر دیجیتالی بازار را در اختیار گرفته است و شما در این کشور ردپای قوی از بازیگران عمده دیجیتالی نمی‌بینید و فقط محصولات آن‌ها به فروش می‌رسد.
 
در لهستان چند شرکت معروف تولید کتاب‌های الکترونیک بیشتر بازار این کتاب‌ها را در دست دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وبلینک، نکستو و ایبوک پوینت اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها