چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
چند توصیه برای کسانی که کتاب می‌خرند و می‌فروشند

در مورد کسانی که مشغله زیادی دارند چگونه می توان کتاب خواند را تشویق کرد. در این مطلب چندین گروه و انجمن روش‌های خود را به اشتراک گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکتراست، یک ضرب المثل در میان انگلیسی زبانها رایج است که می‌گوید شما می‌توانید یک اسب را تا آب ببرید، ولی نمی‌توانید حیوان را مجبور به خوردن آب کنید. در حوزه‌های دیگر نیز به نظر می‌رسد این قضیه صدق کند که ممکن است در مورد کتاب خواندن به خصوص در میان قشر کودک و نوجوان صحیح باشد.
در مورد کسانی که مشغله زیادی دارند چگونه می توان کتاب خواند را تشویق کرد. در این مطلب چندین گروه و انجمن روش‌های خود را به اشتراک گذاشته اند.

سو بیلینگ مسئول گروه باشگاه کتاب لانکستر اعتقاد دارد تهیه و دسترسی به کتاب نکته کلیدی محسوب می‌شود. تهیه سوالاتی درباره کتاب‌ها و تمرکز گروه روی آنها در این راه تعیین کننده است. بهتر است افراد در انتخاب کتاب‌ها یک حس مشترک مسئولیت داشته باشند.

کارن سیلورتون رئیس گروه کتابخانه‌ای  تایر مموریال که گروه کتاب نوجوانان است این فلسفه را قبول دارد. اعضای گروه وقتی کتابی را انتخاب می‌کنند و در لیست عمومی قرار می‌دهند به افراد دیگری برای انتخاب همان کتاب‌ها فرصت می‌دهند. آنها هر ماه انتخاب یک کتاب جدید را نمی‌پسندند و از نظرات دیگران استفاده می‌کنند. مثل کتاب‌های داستانی که دیگران خوانده باشند می‌توانید از نظرات دیگران برای خواندن همان داستان استفاده کنید.

آنا یونگ از کتابخانه گاردنر هیوود به نقل از یکی اعضای کتابخانه تجربه‌ای از اشتراک کتاب‌ها میان اعضا می‌گوید که به جای خرید آنلاین این گونه اجتماعات را ترجیح می‌دهند چون می‌توانند از کتاب‌های بیشتری استفاده کنند. وی می‌گوید همیشه در این روش از یک کتاب چند نفر می‌توانند استفاده کنند.
 
هرچند گروه ما کسانی که حضور فیزیکی دارند می پذیرد ولی عوامل تشویقی برای افراد دیگر نیز می‌تواند وجود داشته باشد. مثلاً وقتی شما کتابی را می‌خوانید وقتی نظر خود را درباره آن بگویید می‌توانید به افراد دیگر نیز انتقال داده شود. اعضا می‌توانند بدون اظهارنظر درباره عقیده خود درباره کتاب صحبت کنند و به همین دلیل نظرات متعدد درباره کتاب در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها