شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
گزارشی از یک کتاب‌فروشی جالب در چین

این کتاب‌فروشی سیار در حقیقت هیچ کتابی نمی‌فروشد و بیشتر درآمد آن از راه کمک‌های خیریه تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی‌ان‌ان، میدان شلوغی در شهر نانجینگ چین میزبان یک تجربه عجیب در حوزه کتاب شده است. هم اکنون دو ماه از دایرشدن یک کتابفروشی در میدان اصلی این شهر می‌گذرد که اتفاق جالبی در نوع خود محسوب می‌شود.
 
این کتاب‌فروشی سیار در حقیقت هیچ کتابی نمی‌فروشد و بیشتر درآمد آن از راه کمک‌های خیریه تامین می‌شود. در صورت نیاز به کتابی از سوی مشتری‌ها قیمتی از سوی فروشنده تعیین نمی‌شود و براساس علاقه‌مندی مخاطب کتاب هر مقدار بخواهد بابت آن پرداخت می‌کند.
 
نکته جالب توجه‌تر این است که تاکنون کسی به‌صورت رایگان از کتابفروشی «زو مین» کتابی نگرفته است و بیشتر مشتری‌ها براساس علاقه خود به کتاب‌ها برای آن‌ها پول پرداخت می‌کنند.
 
حالا در این میان کسانی هم پیدا می‌شوند که برای کتاب‌های مورد علاقه خود بیشتر از ارزش آن پرداخت می‌کنند و کسانی هم به‌صورت رایگان کتاب را مطالعه و برمی‌گردانند.
 
بعد از برداشتن کتاب از قفسه‌های چوبی کنار خیابان مشتری‌ها باید هزینه دلخواه خود را به درون صندوقی بیندازند که درب آن قفل است و صاحب کتاب‌ها از مقدار پول خبری ندارد. قیمت همه کتاب‌ها که معمولاً دست دوم هستند 30درصد ارزش کتاب تعیین شده است.
 
زو مین امیدوار است کتاب‌فروشی سیارش در کنار خیابان که روزانه 60 کتاب می‌فروشد،بتواند بیشتر از اینکه درآمدش بیشتر شود به علاقه مردم برای کتابخوانی اضافه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها