دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
ممنوعیت حراج کتاب‌های الکترونیک از سوی دیوان دادگستری اروپا

ناشران اروپایی بالاخره توانستند درخواست خود را مبنی بر تعطیلی سایت‌های غیرقانونی فروش کتاب‌های الکترونیک در قاره اروپا را به کرسی بنشانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، ناشران اروپایی بالاخره توانستند درخواست خود را مبنی بر تعطیلی سایت‌های غیرقانونی فروش کتاب‌های الکترونیک در قاره اروپا را به کرسی بنشانند. دیوان دادگستری اروپا با صدور حکمی فروش کتاب‌های دست دوم الکترونیک در سایت‌های اروپایی را ممنوع اعلام کرد.
 
پیش از این در کشورهای اروپایی به خصوص کشور هلند سایت‌های فروش کتاب‌های الکترونیک با هزینه‌های بسیار پایین اقدام به فروش کتاب‌های الکترونیک دست دوم می‌کردند. یکی از این سایت‌ها موسوم به تام کابینت (Tom Kabinet) تنها با 2یورو کتاب‌های الکترونیک خود را به مشتری‌ها می‌فروخت.
 
دیوان دادگستری اروپا که میان اعضای اتحادیه اروپا با نام دیوان دادگستری هم شناخته می‌شود، عالی‌ترین دیوان رسیدگی به مسائل مربوط به قوانین اتحادیه اروپاست. این دیوان که جزئی از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا است موظف به تفسیر قانون اتحادیه اروپا و اطمینان از اجرای یکسان آن در تمام کشورهای عضو است.
 
این دیوان در حکم جدید خود آورده است که از این پس کتاب‌های الکترونیک با هر زمان و تاریخ انتشار نمی‌تواند در سایت‌ها حراج شود. شرکت تام کابینت هلند در سال 2014 وب‌سایتی (http://www.tomkabinet.nl) باز کرده و در آن کتاب‌های الکترونیک را با قیمت‌های پایین می‌فروشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها