شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
جشن خاص چهل سالگی نویسنده ژاپنی بعد از 25 سال

هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی ساکن کشور انگلیس قصد دارد چهل سال شغل نویسندگی خود را با حضور در یک محفل ادبی جشن بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت هاب، هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی ساکن انگلیس برای اولین بار در طول 25 سال گذشته در یک محفل عمومی برای مخاطبان و علاقمندان به آثار خود کتابخوانی می‌کند. وی گفته است قصد دارد چهل سال شغل نویسندگی خود را با این کار جشن بگیرد.
 
موراکامی اکثر رمان‌ها و داستان‌های خود را به زبان انگلیسی می‌نویسد و تا کنون آثارش به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شده است. مهم‌ترین آثار موراکامی عبارتند از تعقیب گوسفند وحشی، جنگل نوروژی، کافکا در کرانه و کشتن کمانداتور است.
 
پیش از این در سال 2008  وی در یک مراسم ادبی با حضور میکو کاواکامی نویسنده ژاپنی حضور پیدا کرده و برای حضار 30 دقیقه کتاب خوانده بود. یک بار هم در سال 1995 بعد از زلزله وحشتناک ژاپن برای مردم غرب این کشور داستان خوانده بود.
 
نویسنده هفتاد ساله ژاپنی حالا تصمیم گرفته در یک مراسم ادبی در کشور زادگاهش بخش‌هایی از رمان  جدیدش به نام اعترافات یک میمون شیناگاوا را برای حاضران بخواند. او می‌گوید این رمان را چند هفته‌ای‌ است که شروع کرده است و دنباله رمان یک میمون شیناگاوا است. داستان این رمان ماجرای زنی به نام میزوکی است که اسمش را فراموش کرده چون یک میمون آن را از او دزدیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها