دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
جدیدترین کتابفروشی نوبل یک رستوران است

جدیدترین شعبه غول فروش کتاب در آمریکا فروشگاهی است که با عنوان یک رستوران افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیرتیلینگ، لئونارد ریجیو، بنیان‌گذار و رییس فعلی «بارنزاندنوبل» است. وی حرفه‌ کتاب‌فروشی را در اوایل دهه‌ 1960 در نیویورک آغاز کرد. وی در آن زمان یکی از کارمندان فروشگاه کتاب در دانشگاه نیویورک بود. پس از مدتی، وی کتاب‌فروشی خویش را باز کرد و هدف خود را نیز دانشجویان قرار داد.

پس از آن ریجیو با سرمایه‌ای اندک اما کافی فروشگاه «مبادله‌ کتاب‌های دانشجویی» (SBX) را در منهتن تاسیس کرد و پس از مدتی کتاب‌فروشی وی به خاطر کارمندان آگاه از کتاب‌ها، انتخاب متنوع در زمینه‌ کتاب و نیز خدمات فوق‌العاده به مشتریان معروف شد.

در دهه‌ 1970 وی توانست شش کتاب‌فروشی دانشگاهی دیگر را نیز به فروشگاه خود بپیوندد و آن زمان مارک تجاری بارنزاندنوبل را معرفی کرد. ریجیو چند سال بعد یکی از کتاب‌فروشی‌های خود را به «بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی جهان» با حدود 150 هزار کتاب آموزشی و تجاری بدل کرد. او پس از آن نیز مشتریان هدف خود را دانشجویان باقی نگه داشت و توانست در محوطه‌های دانشگاه‌های پنجاه ایالت آمریکا کتاب‌فروشی خود را تاسیس کند و برای حدود 4 میلیون دانشجو خدمات ارائه دهد.

جدیدترین شعبه این غول فروش کتاب در آمریکا فروشگاهی است که با عنوان یک رستوران افتتاح شده است و بیشتر با هدف فروش کتاب به کسانی است که به جستجوی غذا می‌آیند ولی به سمت فرهنگ نیز سوق دارند.

این فروشگاه-رستوران در منطقه فولسوم کالیفرنیا (Folsom) افتتاح شده است که توسط یک سرمایه دار هندی حمایت می شود و در اصل در این رستوران غذاهای هندی به کتابخوانان عرضه می‌شود.

مدیران بارنزاندنوبل می‌گویند این فروشگاه دو منظوره با هدف جذب بیشتر مشتریان این فروشگاه تاسیس شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها