جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
پروژه‌ای برای خواندن کتاب‌های رایگان !

با توجه به قوانین کپی رایتی که در کشورهای غربی به خصوص اروپا رعایت می‌شود این کتاب‌ها به صورت آنلاین قابل مطالعه هستند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را ذخیره یا استفاده دیگری کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکترند، کتابخانه ملی نروژ با وجود قوانین سخت کپی رایت در کشورهای غربی اقدام به تهیه و ارائه رایگان حدود 135هزار عنوان برای مردم این کشور کرده است که در نوع خود جالب توجه است.
 
در میان کتاب‌هایی که قرار است از طریق شبکه‌های مجازی و وب سایت اینترنتی این کتابخانه به عموم مردم ارائه شود می‌توان کتاب‌هایی با ژانرهای مختلف مستند و داستانی اشاره کرد که در گزارش‌های منتشر شده از این خبر کتاب‌های سال‌های گذشته معرفی شده است.
 
با توجه به قوانین کپی رایتی که در کشورهای غربی به خصوص اروپا رعایت می‌شود این کتابها به صورت آنلاین قابل مطالعه هستند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را ذخیره یا استفاده دیگری کنند.
 
کتابخانه ملی این کشور در نظر دارد تا شمار این آثار را به 250 هزار اثر برساند که گفته می‌شود نخستین مرحله این طرح محسوب می‌شود و کتاب‌های جدیدالنشر نیز در لیست کتاب‌های قابل مطالعه خواهد بود.
به گفته مسئولان این کتابخانه فعلاً کتاب‌هایی در دسترس عمومی قرار می‌گیرد که از سال 2001 وارد بازار کتاب شده‌اند.

این کتابخانه با همکاری شرکت های معتبر این کشور اقدام به اسکن و دیجیتالی کردن کتابهای مختلف از سراسر جهان کرده است. یکی از طرفهای قرارداد دیجیتالی کردن کتابها انجمنی موسوم به کوپینور است.
 
این کتابخانه تنها برای کاربران اینترنت در نروژ و برای پژوهشگران مقیم خارج در دسترس خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها