جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
ابتکار جالب کتابخانه مرکزی نیویورک

کتابخانه‌های عمومی شهر نیویورک برای اینکه نوجوانان این شهر را به خواندن کتاب علاقمند کنند، پروژه جالبی را کلید زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مینکرافت پلانت، کتابخانه‌های عمومی شهر نیویورک برای اینکه نوجوانان این شهر را به خواندن کتاب علاقمند کنند با کمک شرکت‌های کامپیوتری بازی ویدیویی طراحی کرده‌اند که بر اساس محیط‌های کتابخانه مرکزی نیویورک ساخته شده است.
 
امروزه کودکان و نوجوانان در اکثر کشورهای جهان بیشتر از کتاب‌های چاپی به سوی بازی‌های الکترونیکی و یا برنامه‌های کامپیوتری گرایش پیدا کرده اند و به خاطر همین تولیدکنندگان کتاب نیز برای عرضه کتاب‌های خود از این ابزارها استفاده می کنند.
 
ولی در این بازی کامپیوتری شرایطی ایجاد شده است که کاربر به محیط واقعی کتابخانه علاقه پیدا کند. در این بازی با عنوان مینکرافت (Minecraft) محیط کتابخانه مرکزی شهر نیویورک برای محیط بازی در نظر گرفته شده است که فروش بالای آن در روزهای اول انتشار بازی از نکات جالب توجه محسوب می‌شود.
 
لازم به ذکر است نسخه‌های مختلفی از این بازی به صورت آنلاین هم قابل اجرا است که کابر از طریق سایت کتابخانه می‌تواند در آن عضو شود.
 
اهداف مختلف در این بازی همان کتاب‌ها هستند که برای پیدا کردن اهداف همه قفسه‌ها را جستجو می‌کنند و با معماهای مختلف روبرو می‌شوند. به گفته سازندگان بازی این کار باعث می‌شود نوجوان به طور غیر مستقیم با کتاب‌ها سرو کار داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها