جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
رکورد فروش بازار کتاب آمریکا در ماه شهریور

در ماه سپتامبر سال 2019 میزان فروش کتاب‌های صوتی و دیجیتال بیش از 24درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، طبق آخرین آمارهای منتشر شده از بازار کتاب آمریکا ماه سپتامبر(شهریور) سال جاری بهترین و پررونق‌ترین ماه برای انواع مختلف کتاب‌ها بود. طبق این آمارها درآمد ناشران آمریکایی در این ماه 1.54 میلیارد دلار ثبت شده است که این رقم نسبت به درآمد ماه سپتامبر 2018 حدود 4درصد رشد داشته است.
 
طبق آمارهای منتشر شده توسط اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) درآمد کلی ناشران در سال 2019 تا کنون بیش از 11میلیارد دلار ثبت شده است که باز هم مثل سال‌های گذشته کتاب‌های چاپی بیشتر از سایر انواع فرمت‌های کتاب فروش داشته است ولی امسال پررونق‌ترین سال برای کتاب‌های الکترونیک و صوتی بوده است.
 
در ماه سپتامبر سال 2019 میزان فروش کتاب‌های صوتی و دیجیتال بیش از 24درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
 
اتحادیه ناشران می‌گوید میزان درآمد حاصل از فروش کتاب‌های صوتی ماه سپتامبر 52میلیون دلار بوده که این رقم برای کتاب‌های الکترونیک بیش از 82میلیون دلار ثبت شده است.
 
اتحادیه ناشران آمریکا اعلام کرده است آمارهای جمع‌آوری شده از حدود 1100 ناشر کتاب در این کشور نشان می‌دهد تعداد مشتری‌های کتابی که به کتاب صوتی گوش می‌کنند هر روز نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.
 
نکته جالب توجه آمارهای اتحادیه ناشران باثبات بودن و رشد فروش بازار کتاب‌های الکترونیک در سال‌های گذشته است که نشان می‌دهد این کتاب‌ها نیز مثل کتاب‌های صوتی هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها