دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
چگونه تکنولوژی‌های نوظهور تبعیض نژادی را بیشتر می‌کنند؟

روها بنیامین در کتاب «جدال پسافناوری» می‌خواهد بفهمد که چگونه تکنولوژی‌های نوظهور در جامعه امروزی می‌توانند تبعیض نژادی را عمیق‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «جدال پسافناوری» نوشته روها بنیامین، از سری کتاب‌های محبوب مردم در زمینه تحلیل آثار فناوری در جامعه امروز است.
  
از برنامه‌های روزمره تا الگوریتم‌های پیچیده؛ روها بنیامین در کتاب «جدال پسافناوری» اعتیاد به صنایع فناوری را حذف می‌کند تا بفهمد که چگونه تکنولوژی‌های نوظهور در جامعه امروزی می‌توانند برتری سفیدپوستان را تقویت و نابرابری اجتماعی را عمیق‌تر کنند.

 

 
نویسنده در این اثر چنین استدلال می‌کند که اتوماسیون‌ها جدای از اینکه یک داستان شوم نژادپرستانه از سوی برنامه‌‌نویسان در وب تاریک هستند، این امکان را دارند تا این داستان را پنهان کنند، سرعت ببخشند و تبعیض را عمیق‌تر کنند.
 
او با ارائه مفهوم «کد جدید جیم» نشان می‌دهد که چگونه طیف وسیعی از طرح‌های نابرابرانه تبعیض‌آمیز رمزگذاری می‌شوند. این نویسنده ابزارهای مفهومی را برای رمز‌گشایی‌های فنی ارائه می‌دهد. وی با انجام این کار، ما را به چالش می‌کشد که نه تنها فن‌آوری‌هایی که به ما فروخته‌ شده‌اند، بلکه آن‌هایی که خودمان تولید کرده‌ایم را نیز زیر سوال می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها