چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
چگونه در عصر ماشین انسان باشیم؟

هانا فری، ریاضیدان در کتاب «سلام جهان» به مخاطبان می‌گوید که چگونه در عصر ماشین انسان باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آی نیوز، کتاب «سلام جهان» نوشته هانا فری به مخاطبان می‌گوید، چگونه در عصر ماشین انسان باشیم. ماشین‌های بدون راننده، ربات‌ پشت میزهای خدمات مشتری، شرکت‌های بزرگ فناوری که اطلاعات ما را می‌دزدند و غیره. همگی نشانه‌های یک دنیای جدید ترسناک است.
 
اما اگر فکر کردن به این‌ها باعث می‌شود شما شبکه‌های اجتماعی خود را حذف کنید و تلفن همراه خود را نابود کنید؛ دست نگه‌دارید. ابتدا یک نفس عمیق بکشید و این کتاب را بخوانید.

 
نویسنده کتاب «سلام جهان»، یک ریاضی‌دان دانشگاهی است، هانا فری یک توضیح قانع‌کننده می‌دهد درباره اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در کمک به پیشرفت جهان ما استفاده شود. این بهره‌گیری زمانی است که از آن به صورت کاملا مسئولانه استفاده ‌شود.
 
این نویسنده به سادگی بخش‌هایی از مکالمه‌های نگران‌کننده اخیر درباره سلطه هوش مصنوعی توضیح می‌دهد؛ اپیزود‌هایی مانند رسوایی شرکت مشاوره کمبریج آنالیتیکا.

مهمتر از همه کتاب «سلام جهان» به ما درباره اینکه فناوری چگونه باید استفاده شود توضیحاتی به صورت کاملا شفاف ارائه می‌دهد. باید گفت افراد تحصیل کرده بهتر و بیشتر از این کتاب بهره خواهند برد و خوانندگان کتاب پس از مطالعه آن خواهند دانست که بشر در سال‌های آینده امن‌تر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها