یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
آمارهای ضد و نقیض بازار کتاب آمریکا/ ناشران در مقابل کتابفروشان

کتابفروشان آمریکایی از بازار کتاب امسال رضایت ندارند و این درحالی است که ناشران آمریکایی از ثبات نسبی بازار کتاب در سه ماهه نخست امسال خبر داده بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، کتابفروشان آمریکایی در شش ماه نخست سال 2019 چندان از فروش کتاب‌های چاپی در این کشور رضایت ندارند. این درحالی است که ناشران آمریکایی از ثبات نسبی بازار کتاب در سه ماهه نخست امسال خبر داده بودند.
 
طبق آمارهای به دست آمده از کتابفروشی‌های مستقل در آمریکا در شش ماهه نخست سال حدود 5درصد کاهش در فروش کتاب‌های چاپی مشاهده شده است. سال گذشته کتابفروشان آمریکایی به خاطر وجود کتاب‌های سیاسی سال بهتری را تجربه کرده بودند.
 
اتحادیه ناشران آمریکا از فروش بالای کتاب الکترونیک در فروشگاه آنلاین آمازون خبر می‌دهد. در گزارش سالیانه این اتحادیه آورده شده است که میزان فروش و دانلود کتاب الکترونیک در سایت آمازون در دو سال اخیر رشد داشته است.
 
تحلیلگران بازار کتاب اعتقاد دارند ارائه نسخه‌های جدید کتابخوان کیندل توسط آمازون در افزایش فروش کتاب‌های صوتی و دیجیتال تاثیر عمده‌ای داشته است. در نسخه‌های جدید این دستگاه کاربران قادر هستند به طور مستقیم کتاب‌های صوتی را دانلود و گوش کنند. ابزارهای جانبی دستگاه‌های جدید کیندل به کاربر اجازه می‌دهد در هر لحظه و زمان کتاب صوتی خود را با هدفون‌های وایرلس گوش کنند و این جذابیت موجب گرایش بیشتر به سمت کتاب‌های صوتی و همچنین دیجیتال شده است. البته سهم شرکت‌های اپل و کوبو را نیز در این بازار نباید دستکم گرفت.
 
طبق گفته اکثر ناشران آمریکایی سه ماهه نخست سال جدید میلادی را می‌توان فصل دیجیتالی حوزه کتاب و صنعت چاپ و نشر دانست چون درآمد زیادی از راه فروش این کتاب‌ها نصیب ناشران کرده است. به گفته ناشران سه ماهه دوم سال 2019 نیز فصل خوبی برای فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک بوده است که فروش کتاب‌های صوتی نسبت به سه ماهه اول سال جدید دوبرابر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها