پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
جف بزوس با این کتاب ثروتمندترین مرد جهان شد

یک استاد سابق دانشگاه استنفورد اعتقاد دارد کتابش الهام بخش اصلی چیزی بوده است که آمازون را به غول شرکت‌های دنیا درآورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اینک، جیم کالینز نویسنده و استاد سابق دانشگاه استنفورد آمریکا می‌گوید که به نظرش کتابی که او درباره اقتصاد نوشته بود الهام بخش ایجاد و گسترش شرکت آمازون شد. وی از ملاقاتش با جف بزوس موسس آمازون در سال 2001 خبر می‌گوید و به نظرش کتابش تاثیر بسیاری در شکل‌گیری آمازونی شده است که در حال حاضر وجود دارد.
 
کالینز در این سال ملاقاتی با جف بزوس دارد و کتابش را با عنوان «خوب تا عالی: چرا بعضی شرکت‌ها موفق می‌شوند و بعضی نه» به او هدیه می‌کند. این کتاب چند ماه بعد از سوی انتشارات ویلیام کالینز منتشر می‌شود.
 
در ملاقات کالینز با بزوس و مدیران اجرایی آمازون مسائلی درباره خلاقیت و تبدیل شدن شرکت‌های کوچک به بزرگ بحث و گفتگو شد. کالینز می‌گوید در این جلسه به نظرش الهام بخش اصلی چیزی بوده است که آمازون را به غول شرکت‌های دنیا درآورد.
 
جف بزوس قبل از برگزاری این جلسه به صورت تلفنی از کالینز برای بازدید از شرکت دعوت کرده بود. موضوع اصلی کتاب کالینز این است که یک شرکت به جای احداث ساختمان‌های متعدد بهتر است روی پیشرفت یک ساختمان بزرگ متمرکز شود.
 
به اعتقاد کالینز اگر شما بتوانید نیروی حرکت یک چرخ بزرگ را فراهم کنید سرعت بیشتری از زمانی خواهید گرفت که بخواهید همین نیرو را روی چرخ‌های متعدد اعمال کنید. در دنیای امروز هر چیزی باید به سرعت انجام شود و به جای چرخاندن چرخ‌های متعدد بهتر است روی چرخاندن یک چرخ تمرکز کنید.
 
جف بزوس خودش می‌گوید بعد از ملاقات با کالینز به جای پرداختن به طرح‌های کوتاه مدت روی پروژه‌های با سود بلند مدت تمرکز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها