چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
شرح بهشتی بی‌انتها در هاوایی در یک کتاب

«در جستجوی جایگاه ما در جهان» نوشته هلن کورتوا اختر فیزیکدان فرانسوی کاوشی هدفمند را برای کشف خانه‌ای در کهکشان راه شیری شرح می‌دهد نام این خانه بهشتی بی‌انتها دز هاوایی اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اسپیس؛ هلن کورتوا اختر فیزیکدان فرانسوی در کتاب «در جستجوی جایگاه ما در جهان» کاوشی هدفمند را برای کشف خانه‌ای در کهکشان راه شیری را توضیح داده است. در سال 2014 این نویسنده بخشی از تیم تحقیقاتی بود که ابرقدرت کهکشانی را کشف کردند و آن را «لانیکا» نامیدند؛ معنای این واژه بهشت بی‌انتها در هاوایی است.  
 
در این کتاب سرگرم‌کننده، نویسنده سفر خودش را در علم اختر فیزیک توصیف کرده است و مشارکت‌های کلیدی تعداد زیادی از زنان اخترفیزیک‌دان را در کتابش برجسته می‌کند.

 
جالب است بدانید هنگام سفر کورتوا به رصدخانه‌های برتر جهان، خواننده با او همراه است. در یافتن لانیاکا به راحتی می‌توان فهمید که چرا چالش کشف خانه کهکشانی ما خیلی گمراه کننده شده است. خوانندگانی که می‌خواهند خودشان  یادبگیرند همه جزئیات علمی و فنی را نیاز به درک کشف لانیاکا دارند؛ اما این امکان را به آن‌ها می‌دهند تا از یک کتاب با داستانی ناب و پر از ماجراجویی لذت ببرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها