جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
فرار مالیاتی آمازون در انگلیس

ریچارد مورفی استاد اقتصاد دانشگاه لندن در واکنش به اخبار مالیاتی شرکت آمازون می‌گوید این شرکت کمتر از حد واقعی به دولت انگلیس مالیات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، بخش انبارها و پشتیبانی فروشگاه آمازون شعبه انگلیس می‌گوید دولت این کشور حدود 14 میلیون پوند مالیات بر شرکت دریافت کرده است. مالیات بر شرکت یا مالیات در سود، مالیات مستقیم وضع شده بر سازمان‌های غیردولتی است که بر اساس سود لحظه‌ای برای آنها محاسبه می‌شود.
 
این مالیات به غیر مالیاتی است که به طور مستقیم از شرکت‌ها برای میزان درآمدشان دریافت می‌شود. به عبارتی میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در انگلیس شاخص اصلی دریافت چنین مالیاتی است.
 
بنا بر اعلام مسئولان آمازون این شرکت در سال 2018 به خاطر استخدام دو سوم از کارمندانش حدود 14میلیون پوند مالیات بر شرکت پرداخت کرده است. این مبلغ در سال 2017 حدود 5میلیون پوند بوده است.
 
با وجود افزایش حجم درآمدهای آمازون به نظر می‌رسد این مبلغ شامل تخفیفاتی از سوی دولت انگلیس شده است. در سال 2015 آمازون نزدیک به 16 میلیون پوند مالیات برای بخش انبار و پشتیبانی خود به دولت انگلیس مالیات پرداخت کرده بود.
 
ریچارد مورفی استاد اقتصاد دانشگاه لندن در واکنش به اخبار مالیاتی شرکت آمازون در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین می‌گوید این شرکت کمتر از حد واقعی به دولت انگلیس مالیات پرداخت می‌کند چون درآمدهای واقعی خود را اعلام نمی‌کند. وی معتقد است بر اساس حجم درآمدهای آمازون باید چیزی بالاتر از 100میلیون پوند مالیات بر شرکت از آمازون دریافت شود.
 
آمازون پیش از این اعلام کرده بود که در سال 2018 حدود 220 میلیون پوند به خاطر درآمد 11 میلیارد پوندی خود به دولت انگلیس مالیات بر درآمد پرداخت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها