جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
جایزه فناک فرانسه به یک رمان زیست‌محیطی رسید

جایزه فرانسوی فناک 2019 به برانژر کورو، برای رمان «از سنگ و استخوان» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لیورابدو- هجدهمین دوره جایزه فرانسوی فناک 2019 به برانژر کورو، نویسنده جوان فرانسوی برای رمان زیست‌محیطی «از سنگ و استخوان» که در تاریخ 29 ماه اوت در انتشارات تریپود منتشر شده بود تعلق گرفت. برنده از میان 4 نامزد نهایی و توسط یک هیئت داوری از 400 کتابفروشی معتبر در فرانسه و 400 نفر از اعضای رسمی جایزه فناک انتخاب شد.

داستان این رمان که همانند آثار قبلی نویسنده نگاهی شاعرانه به دنیا دارد درباره سرنوشت درخشان زنی در جستجوی هویت خود است. ماجرای زنی به نام اوکسورالیک از قوم اینوئیت، از اسکیموهای کانادا که یک تکه سنگ یخی شکسته بین او و خانواده‌اش جدایی می‌اندازد و حالا او مجبور می‌شود در تنهایی به کشف جهان درونی خود بپردازد.

ورونیک راسیگنل در نقد این رمان در مجله لیورابدو نوشته است «اگر نمی‌توان این رمان را به طور کامل در ردیف مجموعه آثار «زمین انسانی» به شمار آورد از این جهت است که نویسنده در این اثر به وضوح به خیال روی آورده و بیش از هنر زنده ماندن، هنر زندگانی معنوی است که تمرکز اصلی ادبی‌ترین بعد این کتاب را شکل داده است.»

برانژر کورو در سال 1979 در فرانسه متولد شد. از دیگر آثار او که شامل رمان، مجموعه داستان، کتاب شعر و کودک می‌شود می‌توان به آثاری چون «فراتر از جسم‌های ما» و «میلاد سعادتمند در اورایبی» اشاره کرد.

جایزه فناک از جوایز معتبر فرانسوی است که در سال 2002 توسط مرکز اطلاع‌رسانی فناک راه‌اندازی شد و برنده آن توسط کتابفروشی‌های معتبر فرانسوی و نیز اعضا رسمی مرکز فناک انتخاب و معرفی می‌شود.

سال گذشته ادلین دیودونه برای رمان «زندگی واقعی» برنده جایزه فناک 2018 شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها