سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
این کتابفروشی چینی هیچ کارمندی ندارد

در این کتابفروشی مجهز به فناوری‌های هوشمند افراد می‌توانند از قبل ثبت نام کنند و با وارد کردن کد شناسایی خود در ورودی ساختمان کتاب‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه خریداری یا به امانت بگیرند .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از چاینا مینتس، اولین کتابفروشی 24 ساعته بدون کارمند کشور چین در شهر جدید شیونگان افتتاح شده است و علاقمندان به کتاب می‌توانند در هر ساعت و لحظه کتاب‌های مورد نیاز خود را از آن خریداری کنند.
 
شهر جدید شیونگان در 100 کیلومتری جنوب غربی پکن واقع شده و یکی از پروژه‌های دولت چین است که گفته می‌شود بر اساس تکنولوژی‌های آینده ساخته شده است. این شهر که به پروژه سبز چینی‌ها مشهور شده است از سال 2017 کار ساخت آن شروع شده است و یکی از پروژه‌های بلندپروازانه دولت چین است.
 
ساختمان‌های هوشمند یکی از مهمترین ویژگی‌های شهر جدید چینی‌هاست که در آنها از اینترنت پیشرفته 5g استفاده می‌شود. اکثر ساختمان‌های این شهر از حمایت مرکز مخابرات چین برخوردار هستند که کتابفروشی منطقه رونگچنگ این شهر یکی از آن ساختمان‌هاست.
 
در این کتابفروشی مجهز به فناوری‌های هوشمند افراد می‌توانند از قبل ثبت نام کنند و با وارد کردن کد شناسایی خود در ورودی ساختمان کتاب‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه خریداری یا به امانت بگیرند که تمام مراحل به صورت خودکار و با فناوری اینترنتی انجام می‌شود.
 
ماشین‌های تشخیص چهره نیز در درب ورودی ساختمان مشتری‌های کتاب و مشترکان کتابفروشی را از قبل تشخیص داده و بر اساس تعداد مراجعه تخفیف‌های از پیش تعیین شده برای آنها در نظر می‌گیرند.
 
لیانگ زیلو یکی از مسئولان این کتابفروشی است که از مرکزی خارج از شهر فعالیت‌های کتابفروشی را اداره می‌کند. وی می‌گوید این کتابفروشی در چند ماه فعالیت آن توانسته مشتری‌های زیادی را جلب کند.
 
به گفته لیانگ افراد با داشتن اپلیکیشن مخصوص این کتابفروشی کتاب‌های مورد نیاز خود را بخرند یا اینکه آنها را با پرداخت مبلغی معین به طور موقت امانت بگیرند. کتابفروشی رونگچنگ هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها