سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
رونق بازار کتاب چین مدیون کتاب‌های کودک است

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط موسسه اوپن‌بوک نرخ رشد فروش نسبت به سال گذشته بیش از 10درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فوربس، گزارش‌ها از بازار کتاب چین حاکی از رشد فروش کتاب‌های چاپی و الکترونیک به زبان چینی است. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط موسسه اوپن‌بوک نرخ رشد فروش نسبت به پارسال بیش از 10درصد افزایش داشته است.
 
موسسه اوپن بوک شهر پکن یکی از موسسات دولتی کشور چین است که در زمینه‌ آمارهای صنعتی فعالیت می‌کند. این موسسه در فواصل مختلف سال آمارهایی درباره رشد و توسعه صنایع و میزان رونق آن‌ها گزارش تهیه می‌کند.
 
به گفته مسئولان این موسسه رونق بازار کتاب در سال جدید نسبت به دوره مشابه در سال 2018 بیشتر به خاطر فعالیت بیشتر سایت‌های آنلاین فروش کتاب در این کشور بوده است. به عبارت دیگر فروش کتاب‌های چاپی نیز در سایت‌های آنلاین موجب رونق بازار کتاب چین در سال جاری شده است.
 
داده‌های منتشر شده توسط موسسه اوپن‌بوک شهر پکن تقریباً 60درصد بازار کتاب این کشور و به خصوص ناشران دولتی را پوشش داده است. مقامات دولتی می‌گویند اکثر ناشران خصوصی در این کشور نیز چنین رشدی را تجربه کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش رونق بازار کتاب چین در سال جاری مدیون فروش بالای کتاب‌های کودک است که نسبت به سال گذشته بیش از 28درصد افزایش داشته است. در این حوزه فروش بالای کتاب در سایت‌های آنلاین نیز عامل اصلی رونق بازار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها