چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
کودکان آلمانی مجله‌خوان شده‌اند

نتایج تحقیقات جدید از عادت‌های مطالعه کودکان در آلمان از افزایش نرخ مطالعه و محبوبیت مجله‌ در میان کودکان آلمانی خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- نتایج مطالعات اخیر از عادت‌های مطالعه کودکان آلمان نشان می‌دهد که کودکان بین گروه سنی  4 تا 13 سال در آلمان در سال‌های اخیر بیشتر از گذشته به مطالعه روی آورده و کتابخوان شده‌اند.

این تحقیق را چند ناشر مطرح آلمانی برای سومین سال متوالی بر کودکان آلمانی که بیش از 7 میلیون از جمعیت آلمان را شامل می‌شوند انجام داده که روشن شد 76 درصد از این کودکان عادت دارند که چندین بار در هفته کتاب، مجله و یا داستان‌های مصور را باز کرده و ورق بزنند. در سال 2017 تنها 71 درصد و در سال  2018 نیز 74 درصد به مطالعه علاقه نشان داده بودند. امری که نشان می‌دهد در سال جدید میلادی محبوبیت کتاب در میان کودکان آلمانی به ویژه در گروه سنی 6 تا 13 سال افزایش یافته است.

آنچه امسال در این تحقیق بیش از هر چیز مورد توجه قرار گرفته توجه خاص و ویژه این کودکان به مطالعه مجله‌ها بوده به طوری که 95 درصد از کودکان بین 6 تا 13 سال گفته‌اند مجله می‌خوانند و 74 درصد از والدین آلمانی نیز معتقدند که این فعالیت برای فرزندان آن‌ها در درازمدت مفید خواهد بود.

این تحقیق همچنین نتیجه غیرمنتظره دیگری را نیز نشان داده و آن این‌که 72 درصد از کودکان آلمانی کتاب‌های چاپی را برای مطالعه ترجیح می‌دهند؛ با این‌که امروزه گوشی‌های هوشمند به عنوان وسیله‌ای حیاتی تقریبا در دستان همه کودکان یافت می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده که محبوبیت سایر محصولات فرهنگی نزد کودکان آلمانی در سال‌های اخیر افزایش یافته و جایگاه ویژ‌ه‌ای را در میان خانواده‌ها به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال 94 درصد از سوال‌شوندگان پاسخ دادند که چندین بار در هفته فیلم و سریال تماشا می‌کنند و 90 درصد نیز به موسیقی، رادیو و یا کتاب صوتی گوش می‌دهند.

آمارهای اخیر از بازار نشر آلمانی در سال 2018 نیز حاکی از آن بود که حدود 300 هزار نفر به خریداران کتاب در این کشور افزوده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها