پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
​عدنان کنفانی، نویسنده و برادر غسان کنفانی درگذشت

عدنان کنفانی، نویسنده فلسطینی و برادر غسان کنفانی در سن 79 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از خبرگزاری سانا- غسان کنفانی، نویسنده فلسطینی و صاحب جوایز متعدد ادبی که در دمشق اقامت داشت در سن  سالگی 79 و بعد از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وادع گفت.

عدنان کنفانی 4 سال پس از برادرش غسان کنفانی، در سال 1940 میلادی در شهر اشغالی یافا در فلسطین زاده شد. او مهندس مکانیک و عضو اتحادیه نویسندگان عرب و و اتحادیه کل نویسندگان و روزنامه‌نگاران فلسطینی بود و در شهر دمشق به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده فعالیت کرد.

او آثار متعددی را متاثر از مسئله فلسطین و رویدادهای مربوط به فلسطینیان از جمله «غسان کنفانی، صفحاتی که تا خورده بود»، «رابعه»،« قبرهای بیگانگان»، «می‌ترسم که صبح مرا دریابد»، «چاه ارواح و قصه‌های دیگر»، «رابعه»، «بی‌حسی روح»، «زمانی که سلاح زنگ می‌زند» و «در حاشیه نغمه‌ها» به نگارش درآورد که جوایز متعددی را برایش به ارمغان آوردند.

او در سال 2001 در جشنواره انتفاضه که در ایران برگزار شد شرکت کرد و برنده جایزه بهترین اثر خلاقانه در مسابقه خلاقیت امام خمینی در روز قدس شد و در سال 2005 نیز در جشنواره یاری مقاومت ملت فلسطین در اسپانیا شرکت کرد و از سوی انجمن بین‌المللی پدران فلسطینی برای برتری خلاقانه در داستان گرامی داشته شد و جایزه‌ای ویژه نیز به وی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها